וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 יעלים נמצאו מתים במצפה רמון, ייתכן שהורעלו

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 11:34

3 יעלים נמצאו מתים ברחוב עין עקב בעיר. יעל נוסף, שמצבו היה קשה, פונה לבית החולים לחיות בר שם נקבע מותו. לפי רשות הטבע והגנים נמצא במקום מזון לחתולים מפוזר על הקרקע. "ההערכה בשלב זה היא כי מדובר בהרעלה ממקור לא ידוע"

יעלים שנמצאו מתים במצפה רמון/ידידיה שמואל, רשות הטבע והגנים

שלושה יעלים נמצאו מתים אתמול (שבת) ברחוב עין עקב במצפה רמון, יעל נוסף, שמצבו היה קשה, פונה לבית החולים לחיות בר שם נקבע מותו. לפי רשות הטבע והגנים נמצא במקום מזון לחתולים מפוזר על הקרקע ובשלב זה לא נמצאו ממצאים המעידים על הרעלה. היום הסריקות במקום ימשכו בניסיון לאתר את הגורם למותם של היעלים.

"קיבלנו את הדיווח מתושבי מצפה רמון בקבוצת הווטסאפ 'מצפאים שומרים על יעלים'", סיפר פקח רשות הטבע והגנים ידידיה שמואל. "במקום בוצעו סריקות על ידי פקחי הרשות, בסיוע של כלב הרחה ותושבי האזור. בשלב זה לא נמצאו ממצאים מחשידים להרעלה ואנחנו נמשיך לחקור את סיבת המוות. היום ימשכו הסריקות".

יעלים מתים במצפה רמון. 12 ביוני 2022. ידידיה שמואל, רשות הטבע והגנים
ייתכן שהורעלו. יעל שנמצא מת/רשות הטבע והגנים, ידידיה שמואל
יעלים מתים במצפה רמון. 12 ביוני 2022. ידידיה שמואל, רשות הטבע והגנים
נלקחו לנתיחה. יעל שנמצא מת/רשות הטבע והגנים, ידידיה שמואל

וטרינר רשות הטבע והגנים רוני קינג אמר כי היעלים נלקחו לנתיחה במעבדה במכון הווטרינרי בבית דגן לצורך בדיקת נסיבות המוות. "נבדקים ממצא לרעלים ומחלות שיכולות לגרום לתמותה", הדגיש. "ההערכה בשלב זה היא כי מדובר בהרעלה ממקור לא ידוע ואנו מקווים שנוכל לאתר את הגורם. המטרה באיתור הרעל בשטח הנה לעצור את החשיפה לגורם ולמנוע המשך תמותה של חיות בר באזור".

"אנחנו עוד לומדים את הפרטים של האירוע הנוכחי. אם אכן מדובר בפגיעה מכוונת בחיות בר מוגנות, יש למצוא את הפוגעים ולמצות איתם את הדין" אמר על המקרה מידד גורן מהחברה להגנת הטבע. "זהו מקרה נוסף שמעיד על החיכוך ההולך וגדל בין חיות בר לבני האדם, בעיקר עקב פיתוח, בינוי והתרחבות לבתי הגידול הטבעיים והרגישים בישראל. מקומם של חיות הבר הוא בטבע, אך לעיתים הם מוצאות את עצמן ביישובים השונים, ויש לכך סיכונים כמו שראינו במקרה הזה" הוסיף. כמו כן, טען גורן כי קיים צורך בהשקעת משאבים כדי למנוע אירועים דומים בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully