וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרים על הדגים: עונת האיסור על הדיג בים התיכון החלה

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 9:58

עונת האיסור על הדיג בים התיכון החלה ותימשך עד סוף החודש, כדי להבטיח רבייה של סוגי הדגים השונים בים. מבצע אכיפה נערך מחופי אכזיב שבצפון עד לחופי אשקלון שבדרום ועשרות כלי שיט נבדקו. בנוסף, נפתחת עונת הטלת צבות הים בחופי ישראל

בווידאו: דיג הלוקוסים יוגבל בחופי ישראל, והדייגים מתכוננים למלחמה/צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

עונת האיסור על הדיג בים התיכון כדי להבטיח רבייה של סוגי הדגים השונים בים החלה, ובסוף השבוע האחרון נערך מבצע לאכיפת האיסור. במהלך המבצע, נבדקו למעלה מ-30 כלי שייט, נחקרו 11 חשודים בעבירות דיג שונות, תועדו כ-20 כלי רכב שנסעו על חוף הים בניגוד לחוק והוצאה מהים רשת עמידה גדולה שהונחה בניגוד לחוק.

המבצע נערך כל שנה בין החודשים מאי ליוני, מחופי אכזיב שבצפון ועד לחופי אשקלון שבדרום. בתקופה זו בכל שנה, חלות מגבלות משמעותיות על הדיג בחופי הים התיכון, במטרה להבטיח תהליך רבייה תקין וסדיר של הדגים בים ושמירה על משאב הדגה.

מבצע אכיפת איסור הדיג בעונת הרבייה 12.06.22. רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
עונת האיסור על הדיג בים התיכון החלה. מבצע האכיפה/רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
מבצע אכיפת איסור הדיג בעונת הרבייה 12.06.22. רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
נבדקו למעלה מ-30 כלי שייט/רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים

בתוך כך, בימים אלו נפתחת עונת הטלת צבות הים בחופי ישראל ואיתה אכיפת איסור הנהיגה בחופים, למען שמירת הסביבה החופית ומניעת פגיעה בקיני הביצים המוטלות. זאת בנוסף לשמירה על בטיחות הרוחצים והשוהים בחופים.

"עונת הרבייה מהווה כלי מרכזי בניהול ממשק הדייג בישראל ומשפיע באופן ישיר על בריאותו ושגשוגו של בית הגידול הימי ועל שלל הדיג בשנים הבאות, סיפר יגאל בן ארי, מנהל היחידה הימית ברות הטבע והגנים. "פקחי היחידה הימית של הרשות ימשיכו לאכוף בנחישות את איסור הדייג בעונת הרבייה עד סוף חודש יוני. אנחנו שמחים לראות שרוב ציבור הדייגים מגלה הבנה ושומר על החוק מתוך הבנת החשיבות של שמירה על עונת הרבייה ללא דיג".

מבצע אכיפת איסור הדיג בעונת הרבייה 12.06.22. רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
נפתחת עונת הטלת צבות הים/רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
סמי עלי, דייג מג׳סר א-זרקא, חבר הנהלת איגוד הדייגים ודובר האיגוד. 12 ביוני 2022. ללא, אתר רשמי
עבריינים בעל כורחם״. סמי עלי, חבר הנהלת איגוד הדייגים/אתר רשמי, ללא

מנגד, באיגוד הדייגים כעסו על ההחלטה, "המצב כיום הופך את הדייגים לעבריינים בעל כורחם" אמר לוואלה! סמי עלי, דייג מג'סר א-זרקא, חבר הנהלת איגוד הדייגים ודובר האיגוד, "אין חוק שאוסר הפלגה ויציאה לים בכלי שייט, אפילו בתקופת הרבייה" והוסיף כי אלו הן חשדות שצריך לבסס על עובדות והוכחות וכי בשלב זה עדיין לא הוכח דבר בעניין.

עלי, גם שיתף בהשלכות מהן חושש "אנו כדייגים מבינים היטב את חשיבות עונת הרבייה לדגה ולסביבה הימית, בד בבד לא מתקבל על הדעת שזורקים משפחות של דייגים לתהום העוני והאבטלה ללא מתן פיצוי על חודשיים השבתה בכפיה". עלי הוסיף כי הוא דייג דור חמישי וכי "יש מאות משפחות שהגיעו לפת לחם, אין להם איך לפרנס את ילדיהם. כשמגיעים למצב מחפיר האנשים נאלצים להביא לחם הביתה, ואין אני או כל גוף או חוק שיכולים לעמוד בפני זכות בסיסית לקיום ולחיים בכבוד". כמו כן, סיפר עלי על הפעולות של איגוד הדייגים בישראל לאור ההחלטה "אנחנו באיגוד הדייגים בישראל נאבקים בימים אלה ויוצאים במחאות בדיוק בשביל להציל את המשפחות ולמנוע עבירות על החוק. אנו מגלים הבנה ושומרים על החוק ומפנימים שהיחידה הימית והאכיפה עושה את המוטל עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully