וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורבך נפגש עם בנט, בליכוד טוענים שהוא ניתק מגע: "מתחזק את הממשלה"

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 19:46

בליכוד טוענים כי המגעים עם אורבך, שנחשפו לראשונה בוואלה!, נמצאים בהקפאה. "התחושה שהוא לא באמת יפרוש", אמרו גורמים במפלגה אך ציינו כי ההצעה עומדת בעינה. שעות בודדות לאחר הפגישה בין בנט לאורבך, השניים נפגשו שוב בלשכת רה"מ וצפויים להיפגש שוב גם בימים הקרובים

בווידאו: תומכי הממשלה הפגינו מחוץ לביתם של רינאווי זועבי וניר אורבך/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט וחבר הכנסת ניר אורבך נפגשו היום (ראשון) פעמיים בלשכת ראש הממשלה. השניים נפגשו הבוקר בפעם השלישית מאז הודיע אורבך לבנט כי הוא מנהל מגעים עם הליכוד ושוקל לפרוש מהקואליציה וכמה שעות לאחר מכן נפגשו השניים שוב בלשכה. בפגישה השנייה השתתף גם טל גנצבי, ראש הסגל לשעבר של בנט שפרש בחודש שעבר מתפקידו. גנצבי נחשב למקורב לאורבך ובנט נעזר בו הימים האחרונים כדי לנסות לפתור את המשבר.

בליכוד טוענים כי מאז סוף השבוע המגעים עם אורבך, שנחשפו לראשונה בוואלה!, נמצאים בהקפאה ולא התקדמו, בעיקר מצדו. "מאד מאוכזבים ממנו", אמרו בכירים במפלגה. "התחושה שלנו היא שהוא לא באמת מתכוון לפרוש. הוא מתחזק את הממשלה ורק מעמיד פנים שהוא בדרך החוצה. יגיע שלב שכבר לא נרצה בו ויהיו אחרים במקומו".

בנט ואורבך צפויים להיפגש שוב בימים הקרובים במסגרת המאמצים למנוע את פרישתו מהקואליציה, ומחר בבוקר הוא צפוי להיפגש גם עם שרת הפנים איילת שקד וסגן השר אביר קארה לפגישה על המשך צעדיו.

ח"כ ניר אורבך בכנסת. יונתן זינדל, פלאש 90
ההצעה עומדת בעינה. ח"כ אורבך/פלאש 90, יונתן זינדל

למרות הפסימיות מצד הליכוד, במפלגה אומרים כי ההצעה לאורבך בעינה עומדת - שריון במפלגה בבחירות לכנסת הבאה ותפקיד שר בממשלה שתקום בראשות נתניהו. בימינה מעריכים כי אורבך מוכן לשקול לדחות את הפרישה שלו בכמה ימים נוספים אך לא לתקופה ממושכת מידי. עם זאת, ההחלטה של חברי הכנסת מאזן גנאים מרע"מ וג'ידא רינאווי זועבי ממרצ לא להתפטר מהכנסת, מקרבת אותו יותר להחלטה על פרישה.

ביום שישי נחשף בוואלה! כי בפגישתם בסוף השבוע, בנט ביקש מאורבך להמתין תקופה של כמה שבועות עם פרישתו, והסביר לו שהכוונה היא בינתיים לדחוק ברע"מ או מי ממפלגות השמאל לפרוש לפניו, כך שבנט יוכל לכהן כראש ממשלת מעבר בתקופת בחירות. בלשכת בנט הכחישו את הדברים אבל אורבך סרב להגיב. שני הצדדים דיווחו כי הפגישה ביניהם הייתה טובה והם קבעו להיפגש פעם נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully