וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פנייה מלשכת רה"מ: במרצ הסירו את חוק הנאשם מסדר היום של הקואליציה

עודכן לאחרונה: 11.6.2022 / 23:24

ח"כ גבי לסקי הניחה בשבוע שעבר את הצעת החוק שקובעת כי מלאכת הרכבת הממשלה לא תוטל על מועמד שנחקר או הורשע בפלילים, גם אם נקבע שאין קלון. לוואלה! נודע כי לשכת בנט פנתה ללסקי בעניין, ונימקו את הבקשה בין היתר בכך שהעיתוי רגיש בגלל המשבר עם ח"כ אורבך מימינה

בווידאו: תומכי הממשלה הפגינו מחוץ לביתם של רינאווי זועבי וניר אורבך/מערכת וואלה!
בנימין נתניהו בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 31 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הקואליציה גנזה את החוקים נגדו. נתניהו בבית המשפט/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ גבי לסקי (מרצ) תסיר את "חוק הנאשם" מסדר היום של ועדת השרים לחקיקה שצפויה להתכנס מחר (ראשון), זאת בעקבות פנייה מלשכת ראש הממשלה.

לסקי הניחה בשבוע שעבר על שולחן הוועדה הצעת חוק שקובעת כי מלאכת הרכבת הממשלה לא תוטל על מועמד שנפתחה נגדו חקירה פלילית או שהורשע בפלילים, גם אם נקבע שאין קלון. לוואלה! נודע כי בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט פנו ללסקי וביקשו ממנה להסיר את החוק מסדר היום, והסבירו שמאחר ומדובר בשינוי בחוק יסוד שדורש את הסכמת כל השותפים הקואליציוניים, הוא במילא לא יקודם, ושהעיתוי רגיש בגלל המשבר עם ח"כ ניר אורבך מימינה. לסקי הסכימה למשוך את החוק והוא לא יעלה להצבעה.

ח"כ ניר אורבך בכנסת. יונתן זינדל, פלאש 90
עלה כחלק מהנימוק של לשכת בנט. ח"כ אורבך/פלאש 90, יונתן זינדל

חוק הנאשם היה חלק מהמצע של מרצ בבחירות האחרונות, כמו גם של מפלגות נוספות בקואליציה כמו יש עתיד, כחול לבן, מפלגת העבודה ותקווה חדשה. גם לשר המשפטים גדעון סער היה תזכיר חוק ממשלתי שהיה אמור למנוע מנאשם בפלילים לכהן בראשית הממשלה אך הוא מעולם לא קודם בגלל התנגדות ימינה, ובעיקר שרת הפנים איילת שקד.

בשבועות האחרונים ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) מגביר את הלחץ על הקואליציה לחוקק חוק שימנע מראש הממשלה לשעבר נתניהו להתמודד בבחירות, אך לאור ההתנגדויות בימינה, הקואליציה גנזה את כל חוקי נתניהו: גם החוק להגבלת הכהונה, שכבר עבר בקריאה ראשונה בכנסת בסוף נובמבר, נגנז בחודש שעבר בגלל המשברים בקואליציה והקשיים בגיוס רוב.

מפגיני מרכז שמאל מול ביתה של ח"כ זועבר ממרצ. 11 ביוני 2022. ., תמונות גולשים
הפגנה מחוץ לביתה של זועבי. הערב/תמונות גולשים, .

בתוך כך, כמה עשרות תומכי ממשלת בנט-לפיד הפגינו מול ביתו של ח"כ אורבך. מוקדם יותר, פעילי מרכז-שמאל הפגינו מול ביתה של ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ) בנוף הגליל בדרישה שתתפטר מהכנסת ותייצב את הממשלה. רינאווי זועבי לא שהתה בביתה בזמן ההפגנה שכן היא התראיינה בחדשות 12 אך המפגינים התייצבו בכל זאת מחוץ לביתה.

"ממשלת השינוי חייבת להמשיך בדרכה להבראת מדינת ישראל", מסרו המפגינים. "אנו, אזרחים ואזרחיות מודאגים, רואים את התנהלותה של חברת הכנסת המסכנת את הממשלה ועלולה להביא לממשלת חושך בראשות בן גביר, סמוטריץ ונתניהו. אנו חרדים לגורל המדינה. ח"כ זועבי חייבת לסיים את תפקידה בשביל לאפשר לממשלת השינוי להמשיך. זועבי- התפטרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully