וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסור עבאס: לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו, סמוטריץ' ובן גביר

עודכן לאחרונה: 11.6.2022 / 18:03

יו"ר רע"ם אמר היום באירוע "שבתרבות" כי הוא לא שולל שיתוף פעולה קואליציוני עתידי עם ראשי מפלגות האופוזיציה, כל עוד הם לא יפסלו אותו. הוא הדגיש כי לא יקרא לח"כים ערבים להתפטר, כפי שבמפלגות היהודיות לא דרשו מסילמן או שיקלי להתפטר לאחר שמרדו בקואליציה

בווידאו: יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער במהלך ישיבת סייעתו/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר רע"ם מנסור עבאס אמר היום (שבת) כי הוא לא פוסל ישיבה משותפת בממשלה עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. הוא הוסיף כי הוא לא שולל ישיבה בממשלה גם עם אנשי מפלגת "הציונות הדתית", בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, כל עוד לא יפסלו אותו, כפי שקרה בבחירות הקודמות.

באירוע "שבתרבות" בבאקה אל גרבייה, אמר עבאס אמר כי על אף הקשיים בקואליציה, הוא חושב ש"ניסוי" ממשלת השינוי כן הצליח, אבל רואה צורך לחדד למפלגתו בהמשך אג'נדה מדינית-ביטחונית לצד האזרחית.

יו"ר רע"ם התייחס לביקורת על חבר מפלגתו מאזן גנאים וג'ידא רינאווי זועבי ממרצ, ואמר כי לא יקרא לאף ח"כ ערבי להתפטר, כפי שבמפלגות היהודיות לא קראו לעמיחי שיקלי או עידית סילמן, המורדים מימינה, להתפטר. לדבריו, הוא חושב שיש גורמים שמאתגרים בכוונה את הסטטוס-קוו במסגד אל-אקצא כדי להפיל את הממשלה.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס בשבתרבות, 11 ביוני 2022. שאכר מואסי, אתר רשמי
חושב ש"הניסוי" הצליח. עבאס, היום/אתר רשמי, שאכר מואסי

עבאס, שהגיע לאירוע כשהוא מלווה במאבטחים, אמר שהוא חווה הסתה ואיומים משני הצדדים - יהודים וערבים. הוא יצא נגד קריאה מהקהל לחבור מחדש לרשימה המשותפת, והסביר כי כמו שליהודים יש מפלגות רבות, אין לצפות מהערבים להתכנס למפלגה אחת.

בתשובה לשאלה מהקהל על קיצוניות יהודית, כמו הקריאות לנכבה שנייה, השיב עבאס במונולוג ארוך נגד אלימות ודה-הומניזציה משני צידי הסכסוך, וגם גינה את הפיגועים שעשו אזרחים ערבים.

בתשובה לשאלה מדוע הפריעה לו בשעתו עמדתם של חלק מחברי המשותפת בנושא הלהט"ב, בעוד שכעת אין לו בעיה לשבת בממשלה עם שר גיי מוצהר, אמר עבאס שהוא אמנם מתנגד מטעמים דתיים, אבל גם בעד שוויון אזרחי ונגד כפייה דתית על כל אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully