וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: עיתונאים נכלאו בשל כתבה על חיי המין של מוחמד

18.2.2003 / 13:48

בכתבה נטען שלנביא היה כוח גברא כמו ל-40 גברים; מוחמד אהב במיוחד לעשות סקס עם אשתו עיישה; בית הדין מצא אותם אשמים ב"פגיעה במוניטין של ירדן, הפצת תעמולה סוטה ושמועות שווא"

כתב ושני עורכים בעיתון ירדני, שפרסמו מאמר על חיי המין של נביא האיסלאם, מוחמד, נשלחו לכלא לתקופות של עד חצי שנה, לאחר שהואשמו בפגיעה בקודשי האיסלאם.

מוחמד מובאידין, בן 29, כתב השבועון "אל הילאל" (חצי סהר), כתב מאמר שעסק בחיי המין של הנביא, בייחוד עם אחת מנשותיו, עיישה. כותרת המאמר: "עיישה בביתו של הנביא - אלוהים הגן עליה ועל גופה". מובאידין טען במאמרו כי כאשר מוחמד הפך לנביא, וייסד את המדינה האיסלאמית הראשונה, ערב הסעודית, הוא הפך לעשיר מאוד, ויכל להרשות לעצמו להחזיק במספר רב של נשים.

בכתבה נטען כי כושרו המיני של מוחמד היה כשל 40 גברים, במיוחד כאשר היה עם עיישה. כותב המאמר ציין כי, "עיישה הבתולה היתה מביאה את הנביא להתגלות והתעלות, בכל פעם שהיתה עימו במיטה".

משפטם של מובאידין ושני העורכים, רומן חדד בן 28 ונאסר קמש בן 33, החל ב-28 בינואר. הנאשמים טענו כי הם חפים מפשע, וכי לא התכוונו מעולם לפגוע בנביא מוחמד ובקודשי האיסלאם. הם אמרו כי המאמר מבוסס על מידע היסטורי על חיי המין של הנביא.

בית הדין הצבאי העליון של ירדן האשים את השלושה בהוצאת דיבה, ב"פגיעה במוניטין של ירדן, זעזוע החברה, הפצת תעמולה סוטה ושמועות שווא". על השלושה נגזרו עונשי מאסר של שלושה חודשים עד חצי שנה. גזר הדין הוא סופי ובלתי ניתן לערעור. אולם הנאשמים יוכלו לשלם קנס גבוה, ולזכות בשחרור.

השופט, קולונל פאווז אל-בוקור, אמר כי המאמר שפורסם בעיתון הוא "השמצה בוטה", ולכן הוחלט לתת עונש מאסר לכתב ולעורכים. באיי.בי.סי דווח כי השופט קבע כי העיתון ייסגר לתקופה של חודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully