וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הרס בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק לאחר התקיפה שיוחסה לישראל

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 9:01

תמונות חדשות מאולמות הנוסעים של נמל התעופה שהופצץ והושבת שעות לאחר מכן פורסמו על ידי הארגון הסורי לזכויות אדם. האולמות שנהרסו כליל שימשו את האישים החשאיים המגיעים לדמשק דוגמת אנשי צבא בכירים מאיראן ומחיזבאללה. כמו כן החדרים שימשו לאחסון נשק

בווידאו: תקיפה אווירית באזור מיסיאף בסוריה/לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

הארגון הסורי לזכויות אדם פרסם היום (שבת) תמונות חדשות מנמל התעופה הבינלאומי של דמשק שהופצץ אמש על ידי ישראל - לפי דיווחים. כמו כן, נמסר כי צוותים עובדים מאז אתמול על תיקון הנזק שנגרם כתוצאה מתקיפה.

בתיעוד החדש שנחשף נראים אולמות הנוסעים שנהרסו כליל בתקיפה. לפי דיווחים האולמות הללו שימשו את האישים החשאיים המגיעים לדמשק - אנשי צבא בכירים מאיראן ומחיזבאללה וכמו כן שימשו לאחסון נשק.

תיעוד התקיפה בדמשק. 11 ביוני 2022. הארגון הסורי לזכויות אדם, אתר רשמי
תיעוד הנזקים/אתר רשמי, הארגון הסורי לזכויות אדם

גורם בצבא סוריה אמר כי התקיפה כוונה לאתרים ממוקדים באזור. כמו כן, בהתאם להודעות קודמות של התקשורת הממלכתית במדינה, גם הפעם דווח שההגנה האווירית הסורית יירטה את הטילים והפילה את רובם.

בעקבות הנזקים שנגרמו במקום, משרד התחבורה הסורי הודיע אתמול על השבתת הטיסות הנכנסות והיוצאות בנמל התעופה. לפי דיווח סוכנות הידיעות הסורית, ההשבתה נובעת מכמה מכשירים טכניים שיצאו משימוש. "כשיתוקנו התקלות תצא הודעה על החזרת הטיסות", נמסר. בתמונות לוויין שפורסמו מאוחר יותר ניתן לראות שני מסלולים בשדה התעופה כשהם מושבתים.

תיעוד התקיפה בדמשק. 11 ביוני 2022. הארגון הסורי לזכויות אדם, אתר רשמי
תיעוד הנזקים/אתר רשמי, הארגון הסורי לזכויות אדם

בעקבות האירועים, ברוסיה האשימו את ישראל בתקיפה ופרסמו גינוי תקיף וחריג נגדה. "אנו נאלצים להדגיש שוב כי ההפגזה הישראלית המתמשכת על השטח הסורי, תוך הפרה של הנורמות הבסיסיות של המשפט הבינלאומי, היא בלתי מתקבלת על הדעת", אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה. "פעולות בלתי אחראיות אלו מסכנות את התעבורה האווירית הבינלאומית ומעמידות את חייהם של חפים מפשע בסכנה ממשית". היא הוסיפה כי רוסיה דורשת מישראל לשים קץ ל"נוהל המרושע הזה".

בצילומי הלוויין של חברת ISI - ImageSat International, חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין, נראות תוצאות התקיפה אמש בשדה התעופה הבינלאומי דמשק. ניתן לראות בהן השבתה של שני המסלולים לחלוטין - מה שהוביל להשבתת שדה התעופה כולו עד לתיקונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully