וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב צפויה להסיר בראשון את הדרישה לבדיקת קורונה לנכנסים למדינה

עודכן לאחרונה: 11.6.2022 / 5:59

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן יבחן מחדש את ההחלטה בעוד 90 ימים. הצעד מגיע לאחר מחאה נרחבת מצעד עובדי התיירות במדינה. "הסרת הדרישה תאפשר לענף התיירות להוביל את הדרך לקראת התאוששות כלכלית ותעסוקתית בארצות הברית"

ארצות הברית צפויה להסיר את הדרישה לבדיקת קורונה מנכנסים למדינה - כל מסר הלילה (שבת) גורם בכיר במרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן. גורמים רשמיים מוסרים כי המהלך יכנס לתוקף עבור נוסעים הטסים לארצות הברית בחצות ביום ראשון.

הבכיר בממשל האמריקני מסר כי בהתבסס על המדע והנתונים, אין עוד צורך בבדיקות קורונה, וכי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) יבחן מחדש את החלטתו בעוד 90 ימים. עוד הוסיף הבכיר כי הממשל האמריקני מתכנן לעבוד יחד עם חברות התעופה כדי להבטיח יישום חלק של שינוי, אך כי הוא סבור כי "המהלך יהיה מבורך בידי רוב התעשייה".

שדה התעופה באטלנטה, ג'ורג'יה שבארצות הברית. 24 בדצמבר 2021. רויטרס
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן יבחן מחדש את החלטתו בעוד 90 ימים/רויטרס

ה-CDC אמר אמר בהצהרה ל ל-CNN כי "מגיפת הקורונה עברה לשלב חדש. זאת, עקב הקליטה הנרחבת של חיסוני הקורונה היעילים במיוחד, הזמינות של תרופות אפקטיביות, והצטברות של שיעורי חסינות גבוהים על ידי חיסון או הידבקות בוירוס. כל אלו תרמו להפחתת הסיכון למחלות קשות ומוות ברחבי ארצות הברית".

הצעד מגיע לאחר שבתקופה האחרונה מחו עובדי תעשיית התיירות והנסיעות ביקורת על הדרישה לבדיקות קורונה. פקידי הבית הלבן נפגשו בחודש שעבר עם גורמים בתעשיית התיירות, שלחצו על ממשל ביידן לסיים את הדרישה שנוסעים בינלאומיים מחוסנים יעברו בדיקת קורונה לפני שהם טסים לארצות הברית.

מטוס ארצות הברית. 11 ביוני 2022. רויטרס
"לפני המגיפה, טיסות היו אחד מיצואי התעשייה הגדולים ביותר"/רויטרס

נשיא ומנכ"ל איגוד הנסיעות האמריקאי, רוג'ר דאו, שיבח את ההחלטה ואמר כי "לפני המגיפה, טיסות היו אחד מיצואי התעשייה הגדולים ביותר שלנו. הסרת הדרישה הזו תאפשר לענף להוביל את הדרך לקראת התאוששות רחבה יותר של הכלכלה והתעסוקה הארצות הברית".

כמו כן, גם מומחים רפואיים הטילו ספק ביעילותן של בדיקות הקורונה לנכנסים למדינה וטענו כי המדיניות לא הייתה מעודכנת מספיק. ויליאם שפנר, מומחה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי של אוניברסיטת ונדרבילט בנאשוויל, טנסי, טען כי אין טעם לבדיקות, משום שרוב חולי הקורונההם אזרחי ארצות הברית, ולאוו דווקא התיירים הנכנסים אליה. " זה לא כאילו אנחנו מנסים להרחיק את הקורונה, היא כבר כאן!", אמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully