וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מזהיר: "כל מי שמסכן את הממשלה מבפנים - ישלם על זה מחיר"

עודכן לאחרונה: 10.6.2022 / 20:21

ברקע המשבר בקואליציה, שר החוץ הזהיר את הח"כים המתנדנדים ודרבן אותם להמשיך להלחם עליה. "תחליטו שאתם חלק מנבחרת מנצחת, לא מקבוצה שהפסידה לעצמה"

בווידאו: השר יאיר לפיד אומר ששאלת הסקר ב"אולפן שישי" היא חרפה ואינה לגיטימית/צילום: ערוץ כנסת

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום (שישי) למשבר בקואליציה והזהיר כי "כל מי שמסכן את הממשלה הזו מבפנים, צריך לדעת שהוא ישלם על זה מחיר". בפוסט שכתב בפייסבוק פנה לחברי הכנסת המתנדנדים ממרצ, רע"ם וימינה, ואמר כי "אני מציע לכם עסקה טובה יותר: להלחם יחד על הממשלה הזו. להחזיק אותה. להחליט שאתם חלק מנבחרת מנצחת, לא מקבוצה שהפסידה לעצמה".

"אני מאמין בממשלה הזו, ואני אלחם עליה", כתב לפיד. "אם הממשלה הזו תיפול, הלקח יהיה שהפוליטיקה שעובדת היא זו של הרעל וההסתה. אני מסרב להסכים לזה. אני מסרב להפסיק להיאבק על הזכות לחיות במדינה שבה אנשים שחושבים אחרת יודעים לעבוד יחד, לחיות יחד, לאהוב את ישראל ביחד".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד 23 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"כל מי שמסכן את הממשלה מבפנים - ישלם על זה מחיר". לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

"הממשלה הזו הוקמה נגד כל הסיכויים", המשיך. "אם צריך, היא תמשיך לפעול נגד כל הסיכויים. אני רוצה להציע משימה לכל אלה ששאלו בימים האחרונים איך אפשר לעזור: תלמדו את האמת. תבדקו את העובדות ותפיצו אותן. תנו קונטרה למכונת השקרים. אתם תגלו מהר מאוד עד כמה ההסתה תלויה בכך שאנשים אינם יודעים מהי האמת".

בדברים אלה התייחס לפיד לטענתה של ח"כית מרצ גידא רינאווי זועבי, לפיה התחייב בפניה להחזיר את מגורשי איקרית ובירעם. "אתם תגלו שהממשלה הזו מתנגדת פה אחד לזכות השיבה ואף אחד לא נכנע לשום 'מסמך דרישות' הזוי. אתם תגלו שרוב מה שרץ ברשתות הם שקרים שמבוססים על זה שלא בדקתם", כתב.

לפיד מנסה בימים האחרונים לייצב את הקואליציה באמצעות לחץ על חברי הכנסת גידא רינאווי זועבי ומאזן גנאים להתפטר מהכנסת ולפנות את מקומם לבאים בתור במרצ ורע"ם, כדי שאפשר יהיה להעביר את חוק תקנות יו"ש ולייצב את הרוב. בכירים בקואליציה מעריכים כי במידה ואחד מחברי הכנסת הסוררים יתפטר והחוק יעבור, זה יסייע לשכנע את ח"כ ניר אורבך לתת עוד זמן להמשך קיום הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully