וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא מקרון על הבחירות לפרלמנט: "חייבים רוב חזק וברור"

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 17:22

נשיא צרפת אמר כי כל פריצת דרך למפלגות השמאל הקיצוני או הימין הקיצוני בבחירות לאסיפה הכללית ב-12 ביוני ובסבב השני ב-19 ביוני, תוסיף עוד אי ודאות פוליטית בזמן של מלחמה באוקראינה ואינפלציה גואה

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר היום (חמישי) כי הכרחי שהבחירות הפרלמנטריות החודש יניבו רוב "חזק וברור" לגוש הפוליטי שלו, כדי שיוכל ליישם רפורמות פרו עסקיות ולמנוע "חוסר סדר צרפתי".

מקרון אמר כי כל פריצת דרך למפלגות השמאל הקיצוני או הימין הקיצוני בבחירות ב-12 ביוני ובסבב השני ב-19 ביוני, תוסיף עוד אי ודאות פוליטית בזמן של מלחמה באוקראינה ואינפלציה גואה. "אין דבר מסוכן יותר מאשר חוסר סדר צרפתי בנוסף לחוסר הסדר בעולם, כפי שהקיצוניים רוצים", הוא אמר.

מועמד השמאל הרדיקלי לנשיאות צרפת ז'אן-לוק מלנשון בעצרת בחירות בליל, 12 באפריל 2017. רויטרס
מועמד השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון/רויטרס

מקרון, שהיה בדרום צרפת, הזהיר גם מפני האתגרים שמצפים לגוש המרכז שלו מצד מפלגת השמאל הקיצונית שהצטרפה לגוש עם המפלגה הסוציאליסטית השמלאנית, ומצד מפלגות ימין קיצוניות של מארין לה פן ושל אריק זמור.

מארין לה פן בנאום התבוסה בבחירות. פריז 24 באפריל 2022. REUTERS/Yves Herman, רויטרס
מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן/רויטרס, REUTERS/Yves Herman

שני סקרים הראו מוקדם יותר השבוע כי מחנה המרכז של מקרון אינו מהווה ערבות לניצחון ברוב מוחלט בבחירות לפרלמנט. קואליציית השמאל שמובלת על ידי פוליטיקאי השמאלני הוותיק ז'אן לוק מלנשון הגיעה בסקרים למקום השני, אך המפלגה השמרנית Les Republicains עשויה למצוא את עצמה כמפלגה הקובעת, אם ברית Ensemble של מקרון לא תגרוף רוב מוחלט.

כישלון להשיג רוב מוחלט יהווה מהלומה רצינית למקרון. תרחיש כזה ייאלץ אותו להרחיב את הברית שיצר, דבר שבתמורה עלול לסבך קבלת החלטות. מקרון נבחר שוב כנשיא צרפת באפריל, אך הוא זקוק לרוב בבית התחתון של הפרלמנט כדי ליישם רפורמות שמטרתן לחזק את הכלכלה, כמו העלאת גיל הפנסיה וקיצוץ מסים. ממשלת מיעוט או ממשלה קואליציונית תהיה תרחיש יוצא דופן כיום בצרפת.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully