וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד מתכננת להטיל מס על גיהוקי כבשים ופרות

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 16:48

במסגרת הצעת החוק, בעלי החוות ייאלצו לשלם על פליטות הגזים של הבקר והכבשים החל מ-2025. התוכנית כוללת גם תמריצים לחקלאים שיצמצמו את הפליטות באמצעות תוספי מזון וישתלו עצים בחוות

ניו זילנד חשפה תוכנית להטיל מס על הגיהוקים של כבשים ובקר במסגרת הניסיון להתמודד עם אחד מהמקורות הגדולים במדינה של גזי חממה. על פי BBC, זאת תהיה המדינה הראשונה שתגבה מס מבעלי חוות על פליטות המתאן מהחיות שהם מגדלים.

בניו זילנד חיים קצת יותר מחמישה מיליון בני אדם, לצד כ-10 מיליון ראשי בקר ו-26 מיליון כבשים. כמחצית מסך פליטות גזי החממה, ובעיקר מתאן, במדינה מגיעים מחקלאות.

"אין שום ספק שאנו חייבים לצמצם את כמות המתאן שנפלטת לאטמוספירה, ומערכת תמחור פליטות יעילה בחקלאות תמלא תפקיד מרכזי בדרך להשיג זאת", אמר שר הסביבה של ניו זילנד ג'יימס שאו.

חוות כבשים בניו זילנד. רויטרס
כבשים פולטות גז מתאן. חוות כבשים בניו זילנד/רויטרס

במסגרת הצעת החוק, בעלי החוות ייאלצו לשלם על פליטות הגזים שלהם החל מ-2025. התוכנית כוללת גם תמריצים לחקלאים שיצמצמו את הפליטות באמצעות תוספי מזון וישתלו עצים בחוות.

ההכנסות מהמסים יושקעו במחקר, פיתוח ובשירותי ייעוץ לחקלאים, אמר שר הסביבה. בחודש שעבר, שר האוצר של ניו זילנד התחייב להעביר 1.9 מיליארד דולר ליוזמות שמתמודדות עם שינוי האקלים. הכסף הזה גם יגיע ממערכת מסחר בפליטות שמטילה מסים על מזהמות.

גז מתאן הוא אחד המזהמים החזקים ביותר ואחראי על שליש מההתחממות הגלובלית שנוצרת בשל פעילות של בני אדם. בכנס הסביבה COP26 שנערך בגלזגו בשנה שעברה, ארצות הברית והאיחוד האירופי התחייבו לצמצם פליטות גזי חממה ב-30% עד 2030. יותר ממאה מדינות, ובהן ניו זילנד, חתמו על היוזמה.

  • עוד באותו נושא:
  • ניו זילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully