וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתורין ביפן: מי תלה עשרות בובות "וודו" של הנשיא פוטין?

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 12:22

בובות קש קשורות בחוט אדום ומשופדות במסמר נתלו באחרונה ברחבי העיר מטסודו. בתוך אחת הבובות, נמצא פתק שבו היהי כתוב שמו של פוטין, תאריך לידתו וכיתוב "התפללו להשמדת הרוע"

בובת קש יפנית. אינסטגרם, אתר רשמי
בובת קש יפנית שאמורה להטיל קללה/אתר רשמי, אינסטגרם

העיר היפנית מטסודו מתמודדת בחודשים האחרונים עם תופעה מוזרה: בובות קש של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צצו ברחבי העיר, שבה מתגוררים פחות מ-500 אלף איש.

הבובות, שבהן משתמשים ביפן באופן מסורתי כדי להטיל קללה על אדם כלשהו, מופיעות גם במקדשים ומרגיזות את הכמרים בעיר שרואים במקדשים מקום דתי וקדוש.

לדברי הכומר היפני טקאו טקהאשי, בובת קש קשורה בחוט אדום ומשופדת במסמר נמצאה תלויה על עץ קדוש במקדש שלו בן מאתיים השנים. בתוך הבובה, טקהאשי מצא פתק שבו כתוב שמו של פוטין, תאריך לידתו וכיתוב "התפללו להשמדת הרוע".

"כשהייתי ילד, ראיתי בובה במקדש שינטו, אך מעולם לא ראיתי כמות כה גדולה של בובות באותו אזור", אמר סגן מפקד משטרת השכונה, קטסוקי נוס, לווייס וורלד ניוז. לדבריו, המשטרה מתאה עשר בובות בעיר עד כה. המשטרה והכמרים סבורים כי הבובות הן תוצר של זעם היפנים על הפלישה הרוסית לאוקראינה והשנאה למנהיג הרוסי.

על פי אתר ג'פןניוז24, ביפן חש סוג של בובה שנקראת wara ningyo ("בובת קש"), שמזכירה את בובות הוודו מהאפריקה, ומטרתה להזיק לאדם כלשהו. ההבדל הוא שביפן לא משתמשים בבובה אלא ממסמרים אותה על עץ בתוך מתחם של מקדש שינטו בין השעות 1-3 בבוקר, במסגרת טקס שנקרא ushi no toki mairi (ביקור במקדש בשעת הפר).

הקללה שאמורה הבובה להטיל באופן מסורתי היתה מוות, אך כיום הבובות נהפכו לנדירות, למעט בסרטי אימה ואנימה.

באפריל, סקר של קיודו ניוז מצא כי שבעה מתוך עשרה יפנים תומכים בסנקציות כלכליות על רוסיה בשל המלחמה באוקראינה, אפילו אם אלה יפגעו בכלכלת יפן ובחייהם. 68.7% מהנסקרים אמרו כי עליית מחירי המזון ומוצרים אחרים פגעה בחיי היומיום שלהם. עם זאת, 73.7% אמרו כי חשים שהכרחי שהסנקציות יישארו בתוקף. 62.6% תמכו בהתנהלות ממשלת יפן בנוגע למלחמה באוקראינה. 88% אמרו כי הרוסים מבצעים פשעי מלחמה באוקראינה. יתרה מכך, הפגנות נערכו ביפן נגד פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully