וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אדם שאיים על שופט העליון קוואנו הואשם בניסיון רצח של שופט

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 10:27

ניקולס ג'ון רוסק, בן ה-26, מעמק סימי בקליפורניה, התקשר לרשויות החירום ואמר כי יש לו מחשבות אובדניות ונשק במזוודה, מה שהוביל למעצרו. הוא נשא מזוודה ותיק גב מלאים בסכין טקטי, אקדח גלוק 17, שתי מחסניות, תחמושת, תרסיס פלפל ואזיקונים

משרד המשפטים האמריקני האשים אדם שנעצר ליד ביתו של שופט בית המשפט העליון ברט קוואנו במרילנד אתמול (רביעי) בניסיון חטיפה או רצח של שופט אמריקני.

ניקולס ג'ון רוסק, בן ה-26, מעמק סימי בקליפורניה, התקשר לרשויות החירום ואמר כי יש לו מחשבות אובדניות ונשק במזוודה, מה שהוביל למעצרו, על פי התלונה הפלילית שהוגשה נגדו.

הוא אמר לרשויות החוק כי נסע מקליפורניה כדי לרצוח "שופט בית משפט עליון ספציפי", על פי הצהרה של ה-FBI. על פי המסמך, רוסק זעם על ההדלפה של טיוטת בית המשפט לגבי הזכות להפלה, זכויות נשק והירי בבית ספר יסודי בטקסס בחודש שעבר.

מועמד בית המשפט העליון האמריקאי, ברט קוואנו, מעיד בוושינגטון. רויטרס
תומך באיסור על הפלות. השופט ברט קוואנו/רויטרס

"רוסק ציין כי הוא מאמין שהשופט שרצה להרוג יתמוך בתיקון השני לחוקה, מה שיגרום להתרופפות בחוקי הפיקוח על הנשק", כתב סוכן FBI. "רוסק הצהיר כי הוא החל לחשוב כיצד להעניק לחייו מטרה והחליט כי ירצח שופט בית משפט העליון" לאחר שיפרוץ לביתו. רוסק תכנן להרוג את עצמו לאחר מכן.

ביום רביעי בבוקר הוא נשא מזוודה ותיק גב מלאים בסכין טקטי, אקדח גלוק 17, שתי מחסניות, תחמושת, תרסיס פלפל ואזיקונים, כך נכתב. לרוסק גם היה פטיש, מברג, סרט הדבקה ואקדח מסמרים.

רוסק הופיע אתמול בבית משפט פדרלי בגרינבלט במרילנד והסכים להישאר במעצר. שימוע ראשוני ייערך ב-22 ביוני.

בבית המשפט אתמול, רוסק, לבוש חולצה אפורה ארוכה ומכנסיים שחורים, נשאל על ידי השופט אם הוא מבין את האישומים נגדו. הוא ענה כי "אינו חושב בצלילות", אך מבין מה קורה. הוא אמר גם כי הוא נוטל תרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully