וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נעצר אדם חמוש שאיים על שופט ביהמ"ש העליון קוואנו

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 19:07

האדם, בשנות העשרים לחייו, כעס ככל הנראה על טיוטת הפסיקה של בית המשפט העליון לגבי תיק בנוגע להפלות שדלפה לתקשורת, ולפיה השופטים השמרנים יהפכו את פסיקת "רוד נגד וייד" שהעניקה לנשים את הזכות להפלה במדינה

אדם חמוש, שאיים על שופט בית המשפט העליון ברט קוואנו, נעצר היום (רביעי) ליד ביתו של השופט השמרני במרילנד - מקום שנהפך לאתר הפגנות של תומכי הזכות להפלות בשבועות האחרונים, על פי דוברת בית המשפט. האיש נעצר והועבר למתקן משטרתי במחוז מונטגומרי בפרברי וושינגטון, אמרה פטרישיה מקייב.

וושינגטון פוסט דיווח כי האדם, באמצע שנות העשרים לחייו, כעס על טיוטת הפסיקה של בית המשפט העליון לגבי תיק בנוגע להפלות, שדלפה לתקשורת במאי.

מועמד בית המשפט העליון האמריקאי, ברט קוואנו, מעיד בוושינגטון. רויטרס
השופט ברט קוואנו תומך באיסור על הפלות/רויטרס

תומכי הזכות להפלה ערכו הפגנות מחוץ לביתו של קוואנו ושל שני שופטים נוספים ומחוץ לבית המשפט מאז החשיפה ב-2 במאי של הטיוטה שלפיה הרוב השמרני בעליון עומד להפוך את הפסיקה ההיסטורית "רו נגד וייד" מ-1973 שעיגנה בחוק את הזכות להפלות ברחבי ארצות הברית.

"בשעה 1:50 בבוקר, אדם נעצר ליד ביתו של השופט קוואנו. האיש היה חמוש והשמיע איומים נגד השופט", אמרה מקייב.

הפלות ארה"ב. AP
מחאה נגד הוצאה מהחוק של הפלות/AP

קוואנו השמרני מונה על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומכהן בבית המשפט מאז 2018. משרד המשפטים האמריקני הודיע ב-11 במאי כי הוא מגביר את האבטחה של שופטי העליון לאחר ההדלפה של המסמך הידוע לשמצה.

התובע הכללי מריק גרלנד הורה לשירות המרשלים של ארצות הברית לספק תמיכה נוספת לכוח המשטרתי של בית המשפט. בניין בית המשפט העליון מוקף כיום בגדר שחורה גבוהה. מפגין ביום שני קשר את עצמו בצוואר לגדר במחאה.

על פי הטיוטה של פיסקת בית המשפט, שאותה חיבר השופט השמרני סמואל טליטו ונחשפה על ידי אתר פוליטיקו, השופטים יאשרו חוק במיסיסיפי שאוסר על ביצוע הפלה אחרי שבוע 15 של הריון ויהפכו את החלטת "רו נגד וייד" שקבעה כי זכותה של אישה לבצע הפלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully