וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: הארווי ויינשטיין יואשם בעוד שני מעשים מגונים ב-1996

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 18:51

המשטרה הודיעה בהצהרה כי שני המקרים המדוברים קרו בין ה-31 ביולי ל-31 באוגוסט 1996, וכי הקורבן היא כיום אישה בשנות החמישים לחייה. המפיק ההוליוודי לשעבר מרצה 23 שנות מאסר בגין אונס

שירות התביעה של הכתר (CPS) הודיע היום (רביעי) כי יאשר למשטרה המטרופוליטנית של לונדון להאשים את מפיק הסרטים ההוליוודי לשעבר הארווי ויינשטיין בשני סעיפים של מעשה מגונה באישה בלונדון באוגוסט 1996.

רוזמרי איינסלי, ראש חטיבת הפשיעה המיוחדת ב-CPS אמרה: "האישומים אושרו נגד הארווי ויינשטיין, 70, לאחר בדיקה של ראיות שנאספו על ידי המשטרה המטרופוליטנית בחקירתה".

עוד נמסר כי "שירות התביעה של הכתר מזכיר לכל המעורבים שהליכים פליליים נגד נאשם הם פעילים, וכי יש לו את הזכות למשפט הוגן".

המשטרה הודיעה בהצהרה כי שני המקרים המדוברים קרו בין ה-31 ביולי ל-31 באוגוסט, 1996, וכי הקורבן היא כיום אישה בשנות החמישים לחייה.

הארווי וויינסטיין. GettyImages
הארווי ויינשטיין מגיע לבית המשפט בניו יורק 2020/GettyImages

ב-24 בפברואר הורשע המפיק ההוליוודי באונס מדרגה שלישית ובעבירות של תקיפה מינית על ידי חבר המושבעים בבית המשפט בניו יורק. ויינשטיין זוכה מהאשמות החמורות ביותר - "התנהגות טורפת", דהיינו אונס מדרגה ראשונה. הוא הואשם בחמישה סעיפים, ביניהם תקיפה מינית ואונס.

במרץ גזר עליו בית המשפט 23 שנות מאסר בגין אונס השחקנית לשעבר ג'סיקה מאן ועוזרת ההפקה מימי היילי.

מתוך עשרות העדויות שהתפרסמו נגד ויינשטיין, בסופו של דבר הבשילו שתיים לכדי הליך פלילי. בשני המקרים מדובר בתקיפות מינית חמורות, במקרה אחד של עוזרת ההפקה היילי ובמקרה אחר של אישה שזהותה נותרה אנונימית. נשים אחרות שטענו כי המפיק תקף אותן, בהן השחקנית אנבלה שיורה. עדה נוספת הייתה גם הפסיכיאטרית ברברה זיו, שלקחה חלק גם במשפט קוסבי.

נפתח משפטו של הארווי ויינשטיין

הארווי ויינשטיין משפט/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

לקראת גזר הדין פרסמה התביעה כרוניקה של ניצול כוח והתעללות מצדו של ויינשטיין במשך יותר מארבעים שנה, מאז 1978. התובעת הראשית, ג'ואן אילוזי, אמרה כי התיאור ממחיש "חיים שלמים של התעללות באחרים, בין אם מינית ובין אם לא", ועל כן הפצירה בשופט ג'יימס בורק לדון את ויינשטיין לעונש שישקף את "היעדר החרטה המוחלט על הנזק שגרם" הנאשם, וכן ישלח מסר לכל המתעללים והמטרידים באשר הם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully