וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לאופוזיציה: ההצעה להעלאת שכר המינימום אושרה בטרומית; רע"מ תמכה, מרצ והעבודה נעדרו

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 17:59

בנט וסער ניסו להטיל וטו על המרד בקואליציה, במהלכו מרצ והעבודה יצאו מהאולם, אך הניסיון נכשל. חברת הכנסת לזימי: "שורף לי בנשמה שאני לא תומכת אבל אני עושה את הדבר הנכון עבור הציבור בישראל שחי בעוני"

ח"כ לזימי: "שורף לי בנשמה שאני לא תומכת אבל אני עושה את הדבר הנכון"/ערוץ הכנסת

הצעת החוק להעלאת שכר המינימום אושרה היום (רביעי) בקריאה טרומית כשמפלגת רע"מ תמכה בהצעת החוק בניגוד למשמעת הקואליציונית ומרצ והעבודה נעדרו מההצבעה.

"זה לא אני, זה העובדים", פרצה בבכי חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה. "אנחנו נצא מהמליאה כדי שזה יעבור. יש לי כאב גדול שאני לא מצביעה בעדו אבל אני עושה את הדבר הנכון עבור הציבור בישראל שחי בעוני". עוד אמרה לזימי כי "גם אם שורף לי בנשמה לצאת מהמליאה, זה מה שישפר עסקת חבילה שתשפר את תנאי השכר של הציבור העני".

חברי כנסת בסיעות הקואליציה ביקשו לאפשר חופש הצבעה על הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-40 שקלים ואמרו שאם דרישתם לא תענה הם יתמכו בהצעת האופוזיציה, בניגוד למשמעת הקואליציונית. על סדר היום של מליאת הכנסת הונחו שלוש הצעות חוק דומות להעלאת שכר המינימום, של חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי, של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס ושל חברת הכנסת נעימי לזימי ממפלגת העבודה. באופוזיציה הודיעו כי יתמכו בהצעות החוק, וחלק מהסיעות בקואליציה ביקשו לאפשר חופש הצבעה כדי שיוכלו לתמוך בהן.

דיונים במליאת הכנסת- העלאת שכר המינימום 08 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"אנחנו נצא מהמליאה כדי שזה יעבור". חברת הכנסת נעמה לזימי/פלאש 90, יונתן זינדל
דיונים במליאת הכנסת- העלאת שכר המינימום 08 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
דיונים במליאת הכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר המשפטים גדעון סער זעמו על כך שהעבודה ומרצ החליטו להיעדר מהמליאה ושרע"מ הודיעה כי תתמוך, בניגוד למשמעת הקואליציונית. הם ניסו להטיל וטו כך שכל חברי הכנסת יחויבו להתנגד, אך ניסיונותיהם לא צלחו. בעקבות כך, בנט וחברי הכנסת של תקווה חדשה נכנסו למליאה כדי להצביע נגד ההצעה.

זמן קצר לפני ההצבעה, בקואליציה ניסו לגבש פשרה בין כל ראשי הסיעות במסגרתה כל חברי הכנסת ייצאו מהמליאה ולא ישתתפו בהצבעה על חוק שכר מינימום. לאחר שרע"מ הודיעה כי תתמוך בהצעת החוק, השר גדעון סער הודיע שהוא מתנגד לכך.

סגן השר אביר קארה אמר בדיון על החוק: "החוק הפופוליסטי להעלאת שכר המינימום הוא פגיעה הזויה בחלשים כנגד עמדת הממשלה. חברי כנסת פופוליסטיים מנסים לעשות קמפיין על חשבון הציבור. העלאת שכר המינימום בצורה שאתם מציעים תפגע בחלשים ביותר בחברה הישראלית, תדלק את האינפלציה ואת עליית המחירים. לשכר מינימום יש השלכות מזיקות על הכלכלה ובפרט על החלשים ביותר".

דיונים במליאת הכנסת- העלאת שכר המינימום 08 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בנט וסער זעמו על רע"מ שתמכו בניגוד למשמעת הקואליציונית/פלאש 90, יונתן זינדל

תנועת "עומדים ביחד", שיזמה את קמפיין "מינימום 40" שהגיע היום כהצעת חוק לכנסת מסרה כי "אחרי עשרה חודשים של קמפיין ציבורי, שהפעיל מאות ואלפי פעילים ומתנדבים ברחבי הארץ, הצעת החוק להעלאת שכר המינימוםעברה בקריאה טרומית". עוד הוסיפו כי "הגיבורים האמיתיים של היום הזה הם לא הבכירים בממשלה שנכנעו ללחץ הציבורי, אלא כל אותם אנשים שלחצו, שפעלו, התארגנו, עשו מעשה והוכיחו שאיפה שיש מאבק - יש גם תקווה. אנחנו מחזקים את ידי חברי הכנסת אחמד טיבי, נעמה לזימי, אוסמה סעדי, מוסי רז, גבי לסקי, וכל אותם חברי הכנסת שהיו שותפים להישג הזה של הציבור".

מוקדם יותר היום, שר האוצר, אביגדור ליברמן ויושבת ראש ועדת עבודה ורווחה, חברת הכנסת אפרת רייטן סיכמו על גיבוש מתווה משופר לעסקת החבילה ואופן הגדלת שכר המינימום. הרקע לכך הוא השינויים שהמשק חווה בחודשים האחרונים, לאחר החתימה על ההסכם והתאריך המיועד למימושו. בהודעה נמסר כי "כלל הגורמים הנוגעים בדבר מקיימים בימים אלה שיח משותף על מנת לשדרג את המתווה באופן אחראי תוך הסתכלות על צמצום פערים בחברה הישראלית וצמיחת המשק".

כאמור, מדובר בעדכון של עסקת החבילה שפורסמה בסוף השנה שעברה, ובמסגרתה שכר המינימום יעלה באופן מדורג כך שיעמוד על 7,280 שקלים לחודש ו-40 שקלים לשעה. בנוסף יעודכן בכל שנה באחד באפריל בהתאם לעלייה בפריון העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully