וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת קולנוע בבעלות הישראלי מיקי גרדינר ביטלה הקרנת סרט על בתו של הנביא מוחמד

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 14:47

רשת סינוורלד ביטלה את ההקרנות של הסרט "The Lady of Heaven", לאחר שיותר מ-120 אלף אנשים חתמו על עצומה כדי להפסיק את ההקרנות ברחבי בריטניה והפגנות נערכו מחוץ לבתי קולנוע

חשבון הסרט בטוויטר

חברת סינוורלד (Cineworld), שבשליטת איש העסקים הישראלי מוקי גרדינגר, ביטל את כל ההקרנות בבריטניה של סרט על בתו של הנביא מוחמד, לאחר שהפגנות נערכו מחוץ לבתי קולנוע במדינה, כך דיווחה היום (רביעי) רשת BBC .

רשת בתי הקולנוע הודיעה כי קיבלה את ההחלטה כדי "להבטיח את הביטחון של כל הצוות והלקוחות". יותר מ-120 אלף אנשים חתמו על עצומה כדי להפסיק את הקרנות הסרט "The Lady of Heaven" בבריטניה.

מועצת המסגדים בולטון קראה לסרט "דבר נאצה" וטענה כי הוא עדתי. אך הברונית קלייר פוקס מבית הלורדים כינתה את ההחלטה "הרסנית לאמנות ומסוכנת לחופש הביטוי", בזמן ששר הבריאות סאג'יד גא'וויד אמר כי הוא "מוטרד מאוד מתרבות הביטול המתחזקת" בבריטניה.

הפגנות מחוץ לקולנוע

סינוורלד. Dan Kitwood, GettyImages
רשת בתי הקולנוע סינוורלד בבעלות מיקי גרדינר/GettyImages, Dan Kitwood

על פי אסיף פאטל, יו"ר מועצת המסגדים, הסרט מלא באידיאולוגיה עדתית" ו"אינו מייצג נכון את הנרטיבים ההיסטוריים האורתודוכסיים ואינו מכבד את האנשים המוערכים ביותר בהיסטוריה של האיסלם". כ-200 אנשים הפגינו מחוץ לקולנוע השבוע בבולטון, על פי אתר בולטון ניוז, כמו גם מחוץ לבית קולנוע של הרשת בברמינגהם.

המפיק הראשי של הסרט, מליק שילבאק, אמר כי מקבל בברכה אנשים שמביעים את הדעה שלהם, אך אמר כי בתי קולנוע "צריכים להגן על הזכות שלהם להקרין סרטים שאנשים רוצים לראות".

מחאה נגד פרסומי קריקטורות של הנביא מוחמד בצרפת והערותיו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, פשוואר, פקיסטאן, 27 באוקטובר 2020. רויטרס
מחאה נגד קריקטורות של הנביא מוחמד בצרפת/רויטרס

הסרט, שעלה לאקרנים בבריטניה ב-3 ביוני, מספר את סיפורה של ליידי פטימה, בתו של הנביא מוחמד. מבקריו טוענים כי עצם האזכור של הנביא הוא עלבון לאיסלם. באתר הסרט נכתב כי "שום אדם לא ייצג דמות קדושה", אלא מדובר בשילוב של שחקנים, אפקטים מיוחדים ותאורה.

המועצה המוסלמית של בריטניה, הארגון המוסלמי הגדול במדינה, תיאר את הסרט כ"פלגני". הסרט "תומך באקדמאים ומנהיגים שתומכים באחדות גדולה יותר ולמען טובת הציבור. יש כאלה - כולל רבים מתומכי הסרט - שהיעד העיקרי שלהם הוא לעורר שנאה", נכתב בהצהרה של הארגון.

דובר של סינוורלד אמר: "בשל תקריות שקרו באחרונה וקשורות להקרנה של הסרט, החלטנו לבטל הקרנות קרבות שלו ברחבי המדינה כדי להבטיח את הביטחון של הצוות והלקוחות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully