וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובת נגד: איראן כיבתה שתי מצלמות מעקב של סבא"א במתקן גרעיני

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 12:58

"עד כה, IAEA לא רק שלא היתה אסירת תודה לשיתוף הפעולה הנרחב של איראן, אלא גם חשבה שזאת המחויבות שלה. החל מהיום, הרשויות הרלוונטיות הורו שמצלמות המעקב של המכשיר שמודד את העשרת האורניום יישארו כבויות", נמסר בטלוויזיה האיראנית

איראן כיבתה שתי מצלמות מעקב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA) מאחד ממתקני הגרעין שלה, כל דיווחה היום (רביעי) הטלוויזיה הממלכתית.

"עד כה, IAEA לא רק שלא היתה אסירת תודה לשיתוף הפעולה הנרחב של איראן, אלא גם חשבה שזאת המחויבות שלה. החל מהיום, הרשויות הרלוונטיות הורו שמצלמות המעקב של המכשיר שמודד את העשרת האורניום (OLEM) יישארו כבויות", נמסר בטלוויזיה.

מתקן להעשרת אורניום בפורד, איראן 6 בנובמבר 2019. סוכנות הגרעין של איראן, אתר רשמי
מתקן להעשרת אורניום באיראן/אתר רשמי, סוכנות הגרעין של איראן

מפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הזהירו שלשום את איראן כי השאלות לגבי המקור של שרידי אורניום שנמצאו באתרים לא מוכרזים לא ייעלמו. בנוסף הם אמרו כי הכישלון המתמשך לספק תשובות עשוי לרדוף את הרפובליקה האיסלמית במשך שנים.

מזכ"ל הארגון, רפאל גרוסי, דחק לפני יומיים באיראן לחדש "בדחיפות" את העבודה עם חוקרי הסוכנות. הסוכנות דיווחה בשבוע שעבר כי איראן לא סיפקה הסברים אמינים מבחינה טכנית לחלקיקי האורניום שזוהו בכמה אתרים.

35 המדינות שחברות בדירקטוריון של סבא"א (IAEA) יתכנסו השבוע בווינה ועשויות לגנות את איראן באופן רשמי בשל כישלונה לשתף פעולה בנוגע לשרידי האורניום. טיוטת החלטה שהופצה על ידי דיפלומטים מותחת ביקורת על איראן בשל "שיתוף פעולה לא מספק באופן רציף" עם מפקחי סבא"א, וקוראת למדינה להגביר את הסיוע לחקירת הסוכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully