וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש הכספים של משפחת הפשע ג'רושי מואשם בהלבנת הון וסחיטה באיומים

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 10:45

לפי האישום, אחמד קסאס התארח בקביעות במלונות רשת אורכידיאה, סירב לשלם וצבר חוב של יותר מ-3 מיליון שקלים. לאחר בקשות חוזרות ונשנות של מנכ"ל הרשת לקבל את הכסף, החל קסאס במסכת איומים. בפרשה מואשם גם יורם קצב, אחיו של הנשיא לשעבר, בגין מסירת ידיעה כוזבת

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד איש הכספים של משפחת הפשע ג'רושי, אחמד קסאס, בגין הפצת חשבוניות מס כוזבות בסך של כחצי מיליארד שקלים, הלבנת הון, סחיטה באיומים, מעשי מרמה ועבירות נוספות.

על פי אחד מסעיפי כתב האישום, קסאס נהג להתארח במלונות של רשת אורכידיאה, בהם במלון "אוקיינוס" שבהרצליה בו לן בקביעות. במהלך השנים לא שילם קסאס את מלוא התשלומים אותם נדרש לשלם בעבור שהותו הממושכת וחובו לרשת המלונות עמד על יותר משלושה מיליון שקלים.

בניסיון לגבות את החוב, פנה מפעם לפעם מנכ"ל רשת המלונות לקסאס, ודרש ממנו לשלם את החוב. קסאס לא נענה לדרישותיו ואיים עליו: "אני אבוא אני אזיין אותך". כך לפי כתב האישום.

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"זה ייגמר רע"/ראובן קסטרו

בנוסף, במהלך שהותו במלון, נהג קסאס לארח אנשים שהיו מזוהים עם משפחת פשע והשרה אווירה של פחד ואיומים בקרב עובדי המלון. לאחר מעצרו במסגרת הליכי החקירה, קיבלו עובדי המלון טלפונים מאדם שהזדהה כקשור לגורמים עברייניים, ודרש כי לא יפנו את חדריו של קסאס. בשיחות, ציין אותו גורם כי אם ינסו לפנות את חדריו של קסאס במלון "זה ייגמר רע".

בגין האיומים, נמנעו עובדי הרשת מלפנות את חדריו של קסאס והוא המשיך לשהות במלון ללא תמורה. לפי כתב האישום, בכך איים קסאס על עובדי המלון והטיל עליהם אימה על מנת שיימנעו מנקיטת הליכים להחזר החוב ולפינוי מהחדרים שבהם שהה.

נוסף לכך, קסאס ומנצורה נהגו להוציא חשבוניות מס כוזבות באמצעות חברת י.מ אותן כללו בפנקסי הנהלת החשבונות של החברה כדי להתחמק מתשלום מס. כך, בין השנים 2021-2018 הוציאה חברת י.מ. לחברת בוני הארץ חשבוניות מס כוזבות בסך 8,438,500 מיליון שקלים, כשסכום המע"מ הגלום בהן מגיע לכדי סך של 1,434,545 שקלים. על החשבוניות נרשם בכזב שהן בעבור ביצוע עבודות פיקוח, אך כנגד החשבוניות לא בוצעה עסקה או סופק שירות או טובין מחברת י.מ. לחברת בוני. מנצורה וחברת ימ מלווים ומיוצגים על ידי\ עו"ד גלעד ברון ובני כץ

עורכי הדין עמית חדד, אלי פרי ואבי אלבו המייצגים את קצב מסרו בתגובה: "בתחילה ייחסה המשטרה למרשנו עבירות בהיקף של עשרות רבות של מיליוני שקלים. לאחר בחינת הפרקליטות, רוב רובם של החשדות התפוגגו. מה שנותר כעת הוא אישום נקודתי על עבירות מע"מ לכאורה בהיקף של כמיליון שקלים". עוד טענו חדד, פרי ואלבו כי "בשל העובדה שחלק מהמעורבים בפרשה עצורים, כתב האישום הוגש ללא שימוע". וכי אם היה שימוע "היינו מראים שאין ממש גם באישום התחום והמצומצם שנותר ושלכל היותר מדובר במחלוקת במישור האזרחי". השלושה הוסיפו כי הם בטוחים שקצב "שורבב בעל כורחו לכתב אישום שבעקרו הוגש כנגד אחרים" וכי הוא יוכיח את חפותו בבית המשפט.

בפרשה מואשם גם יורם קצב, אחיו של הנשיא לשעבר משה קצב. קצב, מואשם במסירת ידיעה כוזבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully