וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריה בשדה תעופה בבריטניה: אישה נכה נשכחה במטוס

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 20:35

ויקטוריה בריגל, המשותקת מהצוואר ומטה, רצתה לשוב לביתה לאחר חופשה במלטה. נאמר לה כי עליה לחכות במטוס במשך 50 דקות לעזרה, אך העובד שאמור היה לסייע לה לא הגיע. על כן, היא נאלצה לחכות יותר משעה, ואפילו לא יכלה ללכת לשירותים. מנמל התעופה נמסרה התנצלות

נמל התעופה הבריטי גטוויק התנצל אתמול (שני) בפני אישה עם מוגבלות שנזנחה במטוס במשך יותר משעה וחצי לאחר שעובד של הנמל לא הגיע כדי לסייע לה לרדת, כך דיווח הגרדיאן.

על פי הדיווח, ויקטוריה בריגל מלונדון, המשותקת מהצוואר ומטה, שבה לבריטניה בשבת לאחר חופשה במלטה. נאמר לה בתחילה כי עליה לחכות במטוס במשך 50 דקות, אף שכיסא הגלגלים שלה הגיע בזמן לנמל. אך וילסון ג'יימס, העובד שאמור לסייע בשדה התעופה לנוסעים עם מוגבלויות, לא הגיע כלל כדי לסייע לה לרדת מהמטוס.

"הזמן חלף, ובמקום 50 דקות המתנתי שעה ו-35 דקות", אמרה בריגנל לגרדיאן. "אני משותקת מהצוואר ומטה כך שאיני יכולה להשתמש בידיי וברגליי. כדי לרדת מהמטוס הזדקקתי לשני אנשים שירימו אותי מהמושב לכיסא במעבר שמעוצב במיוחד לכיסא גלגלים צר שאפשר לדחוף אותו עד היציאה מהמטוס, ואז שני אנשים היו צריכים להרים אותי לכיסא הגלגלים שלי שהמתין בחוץ. כיסא הגלגלים שלי הגיע בזמן, אבל האנשים שהיו אמורים לעזור לי, לא הגיעו".

ציוץ של עיתונאית על המקרה

ויקטוריה בריגנל, בריטניה. באדיבות המצולמים
ויקטוריה בריגנל נותרה במטוס ללא סיוע במשך שעה וחצי/באדיבות המצולמים

לדבריה, היא גם לא הייתה יכולה להשתמש בשירותים במשך כל הזמן שהמתינה במטוס. נוסעים אחרים שקיוו לעלות על המטוס עוכבו גם כן, משום שאי אפשר היה להיכנס אליו עד שבריגנל לא תרד.

בריגנל הוסיפה כי שדה התעופה גטוויק התנצל בפניה בציוץ בטוויטר, וכי היא מתכוונת להגיש תלונה רשמית. "ב-2022 אנשים לא צריכים להיתקע במטוס כל כך הרבה זמן. שדות התעופה צריכים להתאפס ולתכנן נכון. הזמנתי את הסיוע חודשיים מראש ותזכרתי את שדה התעופה שבועיים מראש שוב".

דובר של גטוויק אמר כי "הטיפול שניתן בשדה התעופה הוא בלתי מתקבל על הדעת, ואני מציע את התנצלותי הכנה לוויקטוריה. התקרית נמצאת בחקירה". דובר של ג'יימס, העוזר שלא הגיע, אמר ל-BBC כי "אנחנו מאוכזבים קשות מכך שסיפקנו שירות כה גרוע במקרה הזה. מגזר התעופה במיוחד מתקשה כעת להתמודד עם כל הלחץ, אך החוויה של בריגנל אינה מתקבלת ואינה תואמת את הערכים והיעדים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully