וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחון ריק", "ברווז צולע": העיתונים בבריטניה לועגים לרה"מ

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 11:54

בוריס ג'ונסון ניצח אתמול בהצבעת אי אמון עם 211 קולות לעומת 148 - מספיק בכדי להימנע מהצורך להתפטר מראשות המפלגה השמרנית. עם זאת, מספר המתנגדים לו מבין חברי מפלגתו היה גבוה מהמצופה, מה שמותיר אותו פצוע קשה פוליטית

בווידאו: בוריס ג'ונסון שרד הצבעת אי אמון/צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הצליח היום (שלישי) לחזק את התמיכה בו באמצעות שורה של הצעות מדיניות חדשות לשריו הבכירים, לאחר ששרד אתמול הצבעת אי אמון.

ג'ונסון ניצח אתמול בהצבעה עם 211 קולות לעומת 148 - מספיק בכדי להימנע מהצורך להתפטר מראשות המפלגה השמרנית. עם זאת, מספר המתנגדים לו מבין חברי מפלגתו היה גבוה מהמצופה, מה שמותיר אותו פצוע קשה פוליטית. ג'ונסון ייאלץ להיאבק כעת כדי לזכות שוב באמון של עמיתיו ושל הציבור.

כותרות העיתונים הבריטים לאחר הצבעת אי אמון נגד ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, לונדון, 6 ביוני 2022. אתר רשמי, צילום מסך
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שרד בקושי הצבעת אי אמון/צילום מסך, אתר רשמי

אתגר הראשון של ג'ונסון יהיה לשכנע את בעלי בריתו הבכירים ביותר, שכמה מהם ככל הנראה הצביעו נגדו אתמול בהצבעה החשאית, כי הוא מסוגל להמשיך הלאה כשאיום רציני מעיב על כהונתו.


הלשכה של ג'ונסון הוציאה הצהרה שבה נאמר כי ג'ונסון יציג הבוקר את החזון שלו בעבור השבועות הקרובים, כולל מדיניות חדשה לצמצום עלות הטיפול בילדים ולסיוע לרכישת בית. "זאת ממשלה שמספקת לאנשים את מה שחשוב להם יותר מכל. אנחנו בצד של העם הבריטי שעובד קשה, ואנחנו נמשיך בעבודה", נמסר בהצהרה.

שערי העיתונים בבריטניה הבוקר לא הציעו נחמה אף שג'ונסון עצמו כינה את תוצאות ההצבעה "תוצאה החלטית" שמאפשרת לו להתמקד בסדר העדיפויות הפוליטי שלו. בטלגרף כינו את התוצאות "ניצחון ריק". הצהובון הסאן הכריז "ראש הממשלה שרד...בקושי". בטיימס בחרו במונח "ניצחון פירוס", ובמאמר המערכת נכתב כי הנציחון בפער כה צר מותירה את הסמכות הפוליטית של ג'ונסון פגועה קשות ואת מפלגתו מפולגת עוד יותר.

על פי חוקי המפלגה השמרנית, ג'ונסון בטוח כעת מפני הצבעת אי אמון נוספת ב-12 החודשים הבאים, אך את החוקים אפשר היה לשנות אם יהיה רצון פוליטי חזק דיו כדי לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully