וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מתקפה על בסיס של ארה"ב בסוריה בוצעה על ידי חייל אמריקני?

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 10:53

על פי מקורות, הצבא האמריקני חוקר אם מתקפה ב-7 באפריל על בסיס הכפר הירוק של כוחות הקואליציה שבה נפצעו 4 חיילים, בוצעה על ידי חייל של צבא ארצות הברית - בניגוד לסברה הראשונית שמדובר במתקפת טילים

הצבא האמריקני חוקר אם מתקפה באפריל על בסיס אמריקני בסוריה, שבה נפצעו ארבעה חיילים, בוצעה על ידי חייל אמריקני, כך אישר הלילה (שלישי) גורם רשמי לרשת CNN. גורם אחר אמר כי החשוד במתקפה אינו נמצא בסוריה כיום.

את החקירה מנהלים המחלקה לחקירות פליליות של הצבא ולשכת חיל האוויר לחקירות מיוחדות. עד כה איש לא הואשם. "CID של הצבא ו-OSI של חיל האוויר עורכים חקירה משותפת לגבי התקרית. חשוד אפשרי, חייל אמריקני, זוהה", נמסר מהצבא בהצהרה. "בשלב זה, יש רק חשדות, כל החשודים נחשבים חפים מפשע אלא אם כן יימצאו אשמים בבית משפט. החקירה נמשכת ותניב, או שלא, מספיק ראיות כדי לזהות מבצע/מבצעים ומספיק ראיות כדי להבטיח הרשעה בבית משפט. מידע נוסף לא קיים נכון לעכשיו", נאמר בהצהרה.

בסיס הכפר הירוק האמריקני בסוריה. File, אתר רשמי
בסיס הכפר הירוק של ארצות הברית בסוריה/אתר רשמי, File

ב-7 באפריל, ארבעה חיילים אמריקנים נפצעו וקיבלו טיפול רפואי בשל "פציעות קלות" וטראומת ראש אפשרית, לאחר מתקפת טילים על בסיס של כוחות הקואליציה בהובלת ארצות הברית במזרח סוריה. על פי הדיווחים אז, בסיס ה"כפר הירוק", הסמוך לשדה הנפט הגדול בסוריה, אל עומר בחבל המזרחי דיר א-זור, נפגע במתקפת טילים או מרגמות, זמן קצר לאחר 1 בלילה שעון מקומי.

עם זאת, ב-14 באפריל, כוחות הקואליציה הודיעו כי התקרית לא נגרמה מאש טילים, אלא ,מהנחה מכוונת של חומרי נפץ על ידי אדם/אנשים באזור שבו אוחסנה תחמושת. "התקרית נחקרת", נמסר אז.

לוחמים כורדים סורקים בית אחרי פריצה של דאעש לבית כלא בחסכה, סוריה, 25 בינואר 2022. Hogir Al Abdo, AP
לוחמים כורדים בסוריה נלחמים בדאעש/AP, Hogir Al Abdo

מוקדם יותר ביום המתקפה, כוח מיוחד של הצבא האמריקני דיווח בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי שני חיילים נפגעו בתקרית. על פי הכוח (SOJTF-L), חייל אחד טופל ושוחרר וחייל שני נותר תחת השגחה בשל אפשרות לפגיעת ראש. לאחר מכן, הציוץ המקורי נמחק והוחלף בהצהרה של כוחות הקואליציה.

הגורמים הרשמיים שדיברו עם CNN חשפו צילומי אבטחה שבהם בשתי מקרים נראית דמות שנעה במהירות. לא ברור אם שני הצילומים מראים את אותו אדם. בנוסף נחקר אם באזור היו מוצבים שומרים.

לדברי המקורות, לא ברור אם תזמון המתקפה מרמז על כך שהמבצע לא התכוון לגרום לאירוע מרובה נפגעים או שרצה להסתלק מהר ככל האפשר לפני שייתפס. המניע למתקפה עדיין לא ברור גם כן.

רכבי צבא ארה"ב ליד שדות הנפט בדיר א-זור שבסוריה, 23 במרץ 2019. רויטרס
כלי רב צבאיים אמריקנים ליד שדה הנפט הסורי בדיר א-זור, 2019/רויטרס

ארבעת החיילים שנפצעו בפיצוצים אובחנו עם פציעות ראש טראומטיות וקיבלו טיפול, אך חזרו לשירות רגיל בהמשך החודש.

לאחר התקרית, "חקירת קצין" נפתחה על ידי פיקוד מרכז האמריקני, שמפקח על הפעילות בסוריה, אך הועברה לאחר מכן ל-CID כשהתברר שהפיצוץ לא נגרם מאש טילים או רקטות, אמרו המקורות. "העניין נותר תחת חקירה", נמסר מפיקוד מרכז בהצהרה ל-CNN.

תחת ממשל הנשיא ביידן, נותרו כ-900 חיילים בסוריה, כולל כוחות מיוחדים שמייעצים ומסייעים לכוחות הסוריים הדמוקרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully