וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכב קורקינט חשמלי בן 13 נהרג מפגיעת רכב בפתח תקווה

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 22:04

נקבע מותו של נער שרכב על קורקינט ברחוב ראשון לציון ונפגע מרכב. צוותי רפואה פינו אותו במצב אנוש לבית החולים בילינסון בעיר, שם נקבע מותו. "הילד שכב בצד הכביש סמוך למדרכה וסבל מפגיעה רב מערכתית"

בווידאו: ילד בן 10 שרכב על קורקינט חשמלי נהרג מפגיעת רכב בפתח תקווה/צילום: מד"א

נער בן 13 שרכב על קורקינט חשמלי נהרג הערב (שני) לאחר שנפגע מרכב ברחוב ראשון לציון שבפתח תקווה. צוותי רפואה פינו אותו במצב אנוש לבית החולים בילינסון בעיר, שם נקבע מותו. שני נהגים החשודים במעורבות בתאונה עוכבו לחקירה. לפני כן גבר בן 46 נפצע בינוני אחרי שנפגע מרכב כשרכב על קורקינט חשמלי בבאר שבע. הוא פונה לבית החולים סורוקה בעיר.

פרמדיק מד"א אלעד פולק סיפר כי "הילד שכב בצד הכביש סמוך למדרכה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. מיד התחלנו בטיפול רפואי, הכנסנו אותו לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

נער שרכב על קורקינט חשמלי נהרג מפגיעת רכב בפתח תקווה. מגן דוד אדום, אתר רשמי
זירת התאונה שבה נפגע הילד שרכב על הקורקינט/אתר רשמי, מגן דוד אדום

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2016 נהרגו 16 ילדים ובני נוער בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים (כולל המקרה היום). ב-11 מהמקרים ההרוגים היו מתחת לגיל 16. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון מסרה: "אופניים וקורקינטים חשמליים הם כלי רכב לכל דבר. החוק קובע כי רכיבה על כלים חשמליים מותרת החל מגיל 16 בלבד ורק למי שעברו מבחן תיאוריה. עוד קובע החוק כי כל רכיבה על כלים חשמליים מחייבת חבישת קסדה, וכי אסור להרכיב רוכב נוסף בשום מצב. החוקים הללו נכתבו בדם ונועדו להציל חיים. אני קוראת להורים אל תסמכו על ניסים - ודאו כי הילדים שלכם פועלים בהתאם לחוק ונמנעים מרכיבה מסכנת חיים".

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, השנה נרשמה גדילה בהיפגעות רוכבי קורקינטים חשמליים כאשר 1,335 בני אדם היו מעורבים בכלל תאונות הדרכים במעורבות קורקינט חשמלי. המספר הזה כולל את התאונות שדווחו למשטרה, ואלו עומדות על 953 תאונות דרכים, עלייה של 37.3% ביחס לשנת 2020, וכן 382 מקרים שהסתיימו באשפוז בבית החולים ללא דיווח למשטרה. כאן מדובר על עלייה של 46.4% ביחס לשנת 2020. מבין הנפגעים, 21 ילדים בני ו-57 מתוכם בני 12-15. לפי החוק, ילדים בגילאים אלו אינם רשאים לרכוב על קורקינט חשמלי.

נער שרכב על קורקינט חשמלי נהרג מפגיעת רכב בפתח תקווה. מד"א
זירת התאונה שבה נפגע הילד שרכב על הקורקינט/מד"א

בדרך כלל האשמה המידית נופלת על הרוכבים, שלעיתים קרובות נוסעים בפראות ורואים את חוקי התנועה כהמלצה. אולם, גם הצייתנים מביניהם עומדים בפני בחירה קשה בין שתי אפשרויות, כל אחת גרועה יותר מהשנייה: להעמיד את עצמם בסכנה - או לסכן אחרים. אם יבחרו לנסוע בכביש, בין שלל המכוניות שעוקפות, מצפצפות ובאופן כללי רואות בהם נטע זר ומטרד במסלול, הם עלולים להפוך לחלק מהסטטיסטיקה העגומה של נפגעי התאונות. אם יעדיפו לספוג קנס אפשרי ולעלות על המדרכה, ייתכן שגם זהירות יתרה לא תמנע מהם לפגוע בהולכי רגל.

שביל האופניים נראה כפתרון הברור לבעיה, אך לא תמיד זה המצב. מעבר לעובדה שבהרבה מהרחובות אין שביל כזה, גם היכן שסללו נתיב ייעודי הוא עשוי להיות צר מדי למספר העוברים ושבים או צמוד לרכבים חונים, שלא ניתן לצפות מתי יפתחו את הדלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully