וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה על הגעתה של אסדת כריש: ננקוט בפעולה "כולל שימוש בכוח"

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 17:23

ספינה בבעלות חברת אנרג'יאן הבריטית, שנשאה את אסדת כריש, הגיעה אתמול למרחק של כ-80 ק"מ מערבה מחופי העיר חיפה. לבנון טוענת כי מדובר במים הכלכליים שלה: "הסוגייה דורשת החלטה נחושה של מדינת לבנון"

ארגון חיזבאללה אמר היום (שני) כי ינקוט בפעולה "כולל שימוש בכוח" נגד פעילויות הגז של ישראל בשטח הימי שנתון במחלוקת, ברגע שממשלת לבנון תגבש מדיניות ברורה בסוגייה, כך אמר סגן מנהיג חיזבאללה לרויטרס.

השייח' נעים קאסם אמר את הדברים יממה לאחר שספינה בבעלות חברת אנרג'יאן הבריטית, שנשאה את אסדת כריש, הגיעה אתמול (ראשון) למרחק של כ-80 ק"מ מערבה מחופי העיר חיפה. לבנון טוענת כי מדובר במים הכלכליים שלה. ישראל, מנגד, דוחה את הטענות. צה"ל החל לאבטח היום את הספינה של חברת אנרג'יאן, שהחלה להקים את האסדה.

נשיא לבנון, מישל עאון, איים אתמול כי הגעתה של אסדת כריש היא "מעשה מסוכן ביותר באזור שנוי במחלוקת". עאון אמר שכל פעילות באזור השנוי במחלוקת היא בעצם "אירוע תוקפנות ופרובוקציה", והזהיר את ישראל מכל "פעולה אגרסיבית". נשיאות לבנון מסרה כי עאון שוחח עם ראש הממשלה נג'יב מיקאתי בזמן שהספינה נכנסה "לאזור השנוי במחלוקת עם ישראל, וביקש מהצבא להמשיך לספק לו מידע אמין ומדויק בנושא".

אסדה אנרגי'אן בדרך מסינגפור לישראל. יח"צ,
אסדת כריש בדרך לחופי ישראל/יח"צ

חיזבאללה אמר היום כי יפעל רק אם ממשלת לבנון תאשים באופן רשמי את ישראל בהפרה של זכויות ימיות. "כשמדינת לבנון תגיד שישראל תוקפת את המים שלנו ואת הנפט שלנו, אז נהיה מוכנים לעשות את חלקנו מבחינת הפעלת לחץ, הרתעה ושימוש באמצעים ראויים, כולל כוח", אמר קאסם.

"הסוגייה דורשת החלטה נחושה של מדינת לבנון", הוא הוסיף ואמר כי חיזבאללה "מפצירה בממשלה למהר, ולהציב מועד אחרון לפעולה". קאסם אמר גם כי חיזבאללה יפעל "ללא קשר לתגובות", אפילו אם הדבר יוביל לעימות נרחב יותר.

לבנון הודיעה היום כי תזמין את המתווך האמריקני לביירות כדי לחדש את המשא ומתן הישיר עם ישראל לגבי הגבולות הימיים הנתונים במחלוקת. ביירות מקווה להגיע להסכמה שתסייע לה להשתמש בעתודות הגז יקרות הערך כדי להקל על המשבר הכלכלי העמוק במדינה.

קאסם רמז בראיון כי המשא ומתן יתמקד בתוכנית חדשה משום שהבחירות בלבנון בחודש שעבר יובילו ליצירה של ממשלה חדשה. חיזבאללה ובעלות בריתו הפסידו את הרוב בפרלמנט בחודש שעבר, אך עדיין שומרים על השליטה בתפקידי דובר הפרלמנט וסגנו. "הצעד החשוב ביותר שבו ננקוט מהר ככל האפשר הוא יצירת ממשלה משום שמדינה ללא מדינה תידרדר למצב גרוע עוד יותר", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully