וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 15 הרוגים בירי בסוף השבוע; רוב לחוקי נשק הדוקים יותר

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 16:10

70% מהאמריקנים חושבים שחקיקת חוקים חדשים לפיקוח על נשק חשובים יותר מהגנה על זכויות הבעלות על נשק, כך על פי סקר חדש של ABC/איפסוס. מתחילת 2022, היו לפחות 246 מקרי ירי המוני בארצות הברית

70% מהאמריקנים חושבים שחקיקת חוקים חדשים לפיקוח על נשק חשובים יותר מהגנה על זכויות הבעלות על נשק, כך על פי סקר חדש של ABC/איפסוס שפורסם אמש (ראשון).

הממצאים מצביעים על כך שיש תמיכה נרחבת לחוקים שאוכפים פיקוח הדוק יותר על נשק בעקבות אירועי ירי המוני בבאפלו בניו יורק, אובלדה בטקסס, טולסה באוקלהומה ופילדלפיה בפנסילבניה בסוף השבוע. מנגד, 29% מהנסקרים סבורים כי הגנה על הזכות לשאת נשק ממגוון סוגים צריכה להיות גבוהה יותר בסדר העדיפויות מאשר חוקי פיקוח על נשק, על פי הסקר.

תמונה של רובים שהעלה סלבדור ראמוס, היורה בבית הספר היסודי בטקסס, 24 במאי 2022. אינסטגרם, אתר רשמי
הרובים ששימשו את היורה בירי ההמוני באובלדה בטקסס/אתר רשמי, אינסטגרם

שורה של תקריות ירי הותירו 15 הרוגים במהלך סוף השבוע האחרון בארצות הברית ויותר מ-60 נפגעים בשמונה מדינות שונות. בפילדלפיה, שלושה אנשים נהרגו בירי ו-11 נוספים נפצעו. על פי המשטרה, כמה אקדחים נמצאו בזירה. בצ'טאנוגה בטנסי, המשטרה הגיעה לזירת ירי ליד מועדון לילה לאחר ששלושה בני אדם נהרגו -14 נפצעו.

בקרולינה הדרומית, לפחות שמונה אנשים נורו בטקס סיום תיכון. אישה נהרגה ושבעה נפצעו, שישה מהם בני 17 או פחות. ובאריזונה, בת 14 נהרגה ושמונה אנשים נפצעו בירי בקניון בפיניקס. יממה לאחר מכן ירי מחוץ לבר במסה באריזונה הותיר שני בני אדם מתים ושניים פצועים.

פייטון גנדרון, ירה והרג עשרה בני אדם בסופרמרקט בעיר באפלו, ניו יורק, 14 במאי 2022. טוויטר, אתר רשמי
היורה בסופרמרקט בבאפלו בניו יורק/אתר רשמי, טוויטר

"אנחנו לא יכולים לעבור יום אחד בלי ירי המוני", אמרה ראש עיריית פיניקס קייט גאלגו. "הפעם, זאת פיניקס. הזמן נגמר. השינוי חייב לקרות עכשיו". אירועי ירי המוני התרחשו גם בטקסס, ג'ורג'יה, ניו יורק ומישיגן בסוף השבוע, על פי קבוצת Gun Violence Archive שמנטרת אחרי מקרים של ירי המוני.

מתחילת 2022, היו לפחות 246 מקרי ירי המוני בארצות הברית, על פי חישוב הארגון. נכון עכשיו נראה כי 2022 עומדת להיות אחת השנים הקטלניות ביותר מאז החל הניטור. מאז 14 במאי, כשעשרה בני אדם נהרגו בירי בסופרמרקט בבאפלו, היו לפחות 64 מקרי ירי המוני ברחבי המדינה, על פי הארגון, כולל הירי בבית הספר היסודי באובלדה שבו נרצחו 19 תלמידים ושתי מורות.

זירת מסע הירי בבית החולים בטולסה, אוקלהומה, 2 ביוני 2022. רויטרס
ירי בבית חולים בטולסה באוקלהומה/רויטרס

על פי הסקר של ABC/איפסוס, 90% מהדמוקרטים ו-75% מהנסקרים העצמאים תיעדפו חוקי נשק חדשים. 56% מהרפובליקנים שנסקרו אמרו כי חשוב יותר להגן על הזכות לשאת נשק, כצפוי.

נתון חשוב נוסף התייחס לבחירות אמצע הקדנציה: 72% מהנסקרים אמרו שאלימות נשק היא סוגיה חשובה ביותר ותשפיע על האופן שבו יבחרו בבחירות בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully