וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהים לבית החולים: משה אכל דג שמצא על החוף - וכמעט מת

6.6.2022 / 11:12

תושב טירת הכרמל מצא את הדג בהליכת הבוקר שלו על חוף הים בחיפה, ואכל אותו מבלי לדעת שהוא מכיל רעל המשתק את שרירי הנשימה. כעבור זמן קצר הוא החל לחוש ברע, ואושפז במשך ארבעה ימים כשהוא מורדם ומונשם. "אני כבר לא אגע יותר בדגים שאני לא מכיר. זאת סכנת חיים"

דג האבו נפחא. באדיבות ביה"ח כרמל, אתר רשמי
סכנת חיים. הדג שמצא משה/אתר רשמי, באדיבות ביה"ח כרמל

משה כהן, תושב טירת הכרמל בן 68, אושפז ונשקפה סכנה לחייו לאחר שאכל דג המכיל רעל בשם טטרודוטוקסין, המסוגל לשתק את שרירי הנשימה.

כהן, הנוהג לפתוח את היום בהליכת בוקר על חוף הים בחיפה, מצא את הדג על החוף, וחשב אותו בטעות לדג מאכל. "פתאום ראיתי מולי דג גדול מבריק ויפה יוצא מהמים, וחשבתי שיהיה מעניין לטעום ממנו לארוחת צהריים", סיפר.

משה כהן בבית החולים עם הצוות הרפואי. באדיבות ביה"ח כרמל, אתר רשמי
"הצילו את חיי". כהן עם הצוות הרפואי/אתר רשמי, באדיבות ביה"ח כרמל

אולם, דקות ספורות לאחר שאכל מהדג, החל כהן לחוש ברע ולסבול מבחילות וסחרחורות - מבלי לזהות את הקשר בין תחושתו לבין הדג. "פתאום הרגשתי איך כל העולם מתחיל להסתובב סביבי", אמר. "הרגשתי שאני נחנק ואין לי אוויר ולא הבנתי ממה זה, מיד אמרתי לאשתי שתיקח אותי דחוף לבית החולים".

כהן הובהל לבית החולים כרמל, ושם זיהתה אחת האחיות כי תגובותיו חריגות, והזעיקה רופאים. כשאלו תשאלו אותו נזכר כהן בדג שאכל והראה לרופאים את תמונתו. לאחר התייעצות, הוא הובהל ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים, כשמצבו מידרדר במהירות. הוא טופל במחלקה במשך ארבעה ימים כשהוא מורדם ומונשם - עד להחלמה.

עוד בוואלה!

"שברנו את השיא": ניסו הדייג וחבריו תפסו דג טונה כחולה במשקל 270 קילוגרם

לכתבה המלאה

"זה היה יכול להיגמר באסון"

בבית החולים הזהירו את הציבור מאכילת דגים לא מזוהים. "זה היה יכול להיגמר באסון. אני שמח שהצלחנו להציל את משה", אמר מנהל חדר המיון במרכז הרפואי, ד"ר סלים חלבי.

כהן הודה לצוות הרפואי בבית החולים. "הם הצילו לי את החיים", אמר. "אני כבר מחכה לחזר לשגרה, לחזור למשפחה ולנכדים המתוקים שלי. מה שבטוח, אני אמשיך ללכת על שפת הים אבל אני כבר לא אגע יותר בדגים שאני לא מכיר, זאת ממש סכנת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully