וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בתאילנד: שוטרים התבקשו לעקוב אחרי אזרחים איראנים החשודים בריגול

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 9:39

על פי הדיווח, צו סודי הורה למחלקות המשטרה לשמור על עירנות ולאסוף מידע על תנועותיהם של סוכנים חשאיים. זאת, לאחר מעצר של אזרח איראני שנתפס באינדונזיה עם דרכון בולגרי שנמצא מזויף, ונחשד בריגול

המשטרה המלכותית בתאילנד (RTP) הוציאה צו סודי למחלקות המשטרה ברחבי המדינה לעקוב אחר מרגלים מאיראן, שלפי הסברה נמצאים במדינה - לאחר שאזרח איראני נעצר באינדונזיה, כך אמר מקור משטרתי לאתר בנגקוק פוסט שפרסם היום (שני) את הדברים.

על פי המקור, סוכנויות ביטחוניות עוקבות מקרוב אחר התנועות של אזרחים איראנים וכמה מוסלמים תאילנדים, שחשודים בהיותם מרגלים.

מפקד המשטרה הלאומית סוואט ג'אנגיודסוק הוציא את הצו לזרוע המיוחדת של RTP, ללשכת החקירות המרכזית, ללשכת המשטרה המטרופוליטנית ולכל תשעת המחוזות של המשטרה המחוזית, שלפיו יש לשמור על עירנות ולאסוף מידע לגבי תנועותיהם של סוכנים חשאיים.

על פי הדיווח באתר, הצו מתייחס לתקרית מ-24 במאי 2021, אז הרשויות האינדונזיות קיבלו מידע לגבי אדם בשם גאסם סברי גיצ'אלאן שהגיע לאינדונזיה עם דרכון בולגרי שנמצא מזויף.

בבניין דירות בבנגקוק, תאילנד, 24 בספטמבר 2018. רויטרס
מתיחות בתאילנד. בנגקוק/רויטרס

לדברי המקור, ב-27 במאי האדם נעצר על ידי הרשויות האינדונזיות בנמל התעופה הבינלאומי סוקרנו-האטה לפני שהמריא לקטאר. אותו אדם אמר ככל הנראה למשטרה כי השתמש בדרכון מזויף כדי להיכנס למדינה.

המשטרה האינדונזית גילתה כי נכנס למדינה יותר מעשר פעמים באמצעות דרכון מזויף - ובית המשפט גזר עליו עונש מאסר של שנתיים בכלא.

לפי המקור, המשטרה האינדונזית גם גילתה כי לאיש היו 11 טלפונים סלולריים, טאבלט, כמה כרטיסי סים ומזומן בשווי יותר מ-320 אלף באט. בדיקה של הטלפון הסלולרי שלו מצאה שמות של כמה תאילנדים, והרשויות באינדונזיה סבורות כי הוא מרגל מאיראן, הוסיף המקור.

לאחר חקירה, גילצ'אלאן אמר למשטרה כי קיבל כמה משימות מדיפלומט איראני במלזיה לפעול כמרגל שם ובאינדונזיה. המשימה האחרונה היתה לשדל את הרשויות באינדונזיה לשחרר את מכלית הנפט האיראנית MT Horse, שנעצרה בינואר 2021 במימי אינדונזיה.

אותו אדם גם הקים חברת קש בבאלי שבה השתמש כמקלט בטוח בעבור פעילותו החשאית, אמר המקור. גילצ'אלאן והדיפלומט לשעבר ביקרו בתאילנד כמה פעמים ונפגשו עם אנשי דת שיעים בכירים במדינה שלהם קשרים קרובים עם איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully