וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה וארה"ב שיגרו 8 טילים בתגובה לניסוי שערכה צפון קוריאה

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 6:04

גורם במשרד ההגנה של דרום קוריאה אמר כי המהלך היווה הדגמה ל"יכולת ולנכונות לתקיפה מדויקת" נגד הטילים מצד צפון קוריאה, שירתה מטח טילים לימה המזרחי ביום ראשון. וושינגטון וסיאול התחייבו לשתף פעולה נגד פיונגיאנג, והזהירו שהיא נערכת לחידוש ניסויי נשק גרעיני

בווידאו: הטיל של קוריאה הצפונית צילם מהחלל תמונות/צילום: רויטרס

קוריאה הדרומית וארצות הברית שיגרו שמונה טילים הלילה (שני) מול חופה המזרחי של הראשונה, בתגובה לשיגור מטח טילים בליסטיים מצד קוריאה הצפונית - כך מסר גורם רשמי במשרד ההגנה של קוריאה הדרומית. לדברי אותו גורם המהלך היווה הדגמה ל"יכולת והנכונות לבצע תקיפה מדויקת" נגד מקור שיגור הטילים מצד קוריאה הצפונית.

נשיא קוריאה הדרומית יון סוק יאול, שנכנס לתפקידו בחודש שעבר, נשבע לנקוט בקו נוקשה יותר נגד שכנתה הצפונית של המדינה, וסיכם עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לשדרג את התרגילים הצבאיים המשותפים בין המדינות.

בארצות הברית אישרו את הדיווח על שיגור הטילים, ואמרו כי צבא המדינה שיגר טיל אחד וקוריאה הדרומית שיגרה את שבעת הנותרים. "הברית בין ארצות הברית לקוריאה הדרומית מחוייבת לשלום ולשגשוג בחצי האי הקוריאני וברחבי אינדו-פסיפיק. המחויבות שלנו להגנה על קוריאה הדרומית נותרה איתנה", נמסר בהצהרה על ידי בכיר אמריקני.

אנשים צופים בחדשות על שיגור טיל של קוריאה הצפונית, בתחנת הרכבת של סיאול, קוריאה הדרומית 5 במרץ, 2022.. AP
אנשים צופים בחדשות על שיגור טיל של קוריאה הצפונית, בתחנת הרכבת של סיאול, מרץ/AP

הטילים הבליסטיים קצרי הטווח של קוריאה הצפונית, שנורו לעבר הים מול חופיה המזרחיים אתמול, היוו ככל הנראה חלק מניסוי גדול שלה, שערכה לאחר התרגיל הצבאי המשותף של ארצות הברית וקוריאה הדרומית, שנעשה השבוע לראשונה זה יותר מארבע שנים.

קוריאה הצפונית, שנמצאת זה מספר שבועות במאבק בהתפרצות נגיף הקורונה בשטחה, מתחה ביקורת על התרגילים הצבאיים המשותפים ומסרה כי היא רואה בהם דוגמה להמשך "המדיניות העוינת" של וושינגטון כלפי פיונגיאנג. המדינה ערכה מספר רב של ניסויים במהלך השנה, בהם שיגרה טילים היפרסוניים וכן טילים בליסטיים בין-יבשתיים הגדולים ביותר שלה, לראשונה זה כמעט חמש שנים. לאחרונה הזהירו גורמים רשמיים בוושינגטון ובסיאול כי היא אף בדרכה לחדש את ניסויי הנשק הגרעיני שלה לראשונה מאז 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully