וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל דוחים את הביקורת הלבנונית על אסדת כריש: "שקרים"

עודכן לאחרונה: 5.6.2022 / 21:37

בכיר ישראלי תקף את לבנון על טענותיה בעניין האסדה ואמר כי המאגר נמצא באופן מוחלט בתוך המים הכלכליים של ישראל, שזכו להכרה מהאו"ם. "דבריה סותרים את העמדות שהיא עצמה הציגה בעבר, ניסיון של הממשלה להסיט את תשומת הלב של העם הלבנוני מהעובדה שהם חדלי אישים"

בווידאו: גנץ מגיב לאיומי נסראללה וחיזבאללה/צילום: משרד הביטחון

בכיר ישראלי תקף הערב (ראשון) את לבנון על טענותיה בעניין אסדת כריש ואמר כי מאגר כריש נמצא באופן מוחלט בתוך המים הכלכליים של ישראל שזכו להכרה מהאו"ם. "השקרים של לבנון שפתאום טוענת שמדובר בשטח שבמחלוקת יכולים להיות מופרכים באמצעות האו"ם והם סותרים את העמדות שלבנון עצמה הציגה בעבר", אמר הבכיר הישראלי.

לדברי הבכיר הישראלי ישראל מבצעת חיפושי גז באזורים שאינם במחלוקת, אבל לבנון לא עושה את אותו הדבר ולא מנצלת את האפשרות לשפר את המצב של אזרחיה. "השקרים והאיומים כלפי ישראל הם ניסיון של ממשלת לבנון להסיט את תשומת הלב של העם הלבנוני מהשחיתות ומהעובדה שהם חדלי אישים", אמר הבכיר הישראלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ ישתתפו באירוע לרגל הגעת החלק התחתון של אסדת הגז "לווייתן", 31 בינואר 2019. ניב אהרונסון
אסדת לוויתן/ניב אהרונסון

ספינה שמקימה את אסדת כריש הגיעה היום 80 ק"מ מערבה מהעיר חיפה, היכן שלבנון טוענת כי מדובר במים הכלכליים שלה. נשיא לבנון, מישל עאון, איים כי הגעתה של האסדה היא "מעשה מסוכן ביותר באזור שנוי במחלוקת". עאון אמר שכל פעילות באזור השנוי במחלוקת היא בעצם "אירוע תוקפנות ופרובוקציה", והזהיר את ישראל מכל "פעולה אגרסיבית".

נשיא לבנון אמר שמשא ומתן לתיחום הגבול הימי הדרומי של לבנון נמשך, ומסר כי ישראל "פולשת לעושר הימי של לבנון וכופה עובדה מוגמרת באזור שנוי במחלוקת". "המעשה מסוכן ביותר", טען. שרת האנרגיה קארין אלהרר בירכה על הגעתה של הספינה. "נמשיך לפעול לגיוון שוק האנרגיה ולשמור על יציבות ואמינות", מסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully