וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסדת כריש הגיעה לישראל, בלבנון מאיימים: "פרובוקציה"

רויטרס, אמיר בוחבוט

עודכן לאחרונה: 5.6.2022 / 19:56

אסדת הגז הטבעי הגיעה 80 ק"מ מערבה מהעיר חיפה, היכן שלבנון טוענת כי מדובר במים הכלכליים שלה. נשיא לבנון תקף: "ישראל פולשת לעושר הימי של לבנון וכופה עובדה מוגמרת באזור שנוי במחלוקת, המעשה מסוכן ביותר". צה"ל החל לאבטח את הספינה

בווידאו: נסראללה טוען שיש בדי חיזבאללה יכולת להפוך רקטות לטילים מדויקים/צילום: רויטרס

נשיא לבנון, מישל עאון, איים היום (ראשון) כי הגעתה של אסדת כריש היא "מעשה מסוכן ביותר באזור שנוי במחלוקת". אסדת כריש ממוקמת כ-80 ק"מ מערבה מהעיר חיפה, היכן שלבנון טוענת כי מדובר במים הכלכליים שלה. ישראל, מנגד, דוחה את הטענות. במקביל, צה"ל החל לאבטח היום את הספינה של חברת "אנרג'יאן" הלונדונית, שהחלה לפעול להקמת האסדה.

עאון אמר שכל פעילות באזור השנוי במחלוקת היא בעצם "אירוע תוקפנות ופרובוקציה", והזהיר את ישראל מכל "פעולה אגרסיבית". נשיאות לבנון מסרה כי עאון שוחח עם ראש הממשלה נג'יב מיקאתי בזמן שהספינה נכנסה "לאזור השנוי במחלוקת עם ישראל, וביקש מהצבא להמשיך לספק לו מידע אמין ומדויק בנושא".

אסדת כריש הצפה של חברת אנרג'יאן. באדיבות חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
עברה 8,900 ק"מ בדרך לישראל. האסדה הצפה כריש של חברת אנרג'יאן/אתר רשמי, באדיבות חברת אנרג'יאן

נשיא לבנון אמר שמשא ומתן לתיחום הגבול הימי הדרומי של לבנון נמשך, ומסר כי ישראל "פולשת לעושר הימי של לבנון וכופה עובדה מוגמרת באזור שנוי במחלוקת". "המעשה מסוכן ביותר", טען. שרת האנרגיה קארין אלהרר בירכה על הגעתה של הספינה. "נמשיך לפעול לגיוון שוק האנרגיה ולשמור על יציבות ואמינות", מסרה.

ארגון חיזבאללה הזהיר בעבר את ישראל נגד קידוחי נפט וגז באיזור השינוי במחלוקת. ב-2020 החלו שיחות משא ומתן בתיווך ארצות הברית על המים הכלכליים.

חברת אנרג'יאן מסרה כי האסדה נגררה על ידי שתי גוררות מהמספנה שבה נבנתה בסינגפור, כל הדרך לישראל. המסע הימי, למרחק של כ-8900 ק"מ, נמשך 35 ימים שבמהלכם עברה האסדה דרך שישה ימים, ולקראת סופו חצתה את תעלת סואץ ונכנסה למימיה הכלכליים של ישראל בסוף השבוע.

אנרג'יאן מוסרת כי היא תחל מיד בפעולות העיגון וחיבור האסדה לבארות הגז ולצנרת, ובהרצה של המערכות השונות. בחברה מעריכים כי פעולות ההרצה יימשכו כ- 3-4 חודשים עד להגעה להזרמת גז ראשון, הצפויה ברבעון השלישי של השנה. עוד אומרים באנרג'יאן כי המשמעות היא חיזוק משמעותי לתחרות במשק האנרגיה הישראלי, הפחתת מחירי האנרגיה והשירותים הכרוכים בה, והבטחת מקור אספקה נוסף לביטחונה ועצמאותה האנרגטית של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully