וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליטים מאוקראינה ומרוסיה חגגו שבועות בקיבוצים: "הנשמה שלנו נרגעה"

עודכן לאחרונה: 3.6.2022 / 21:41

כ-1,000 פליטים ועולים שהגיעו מאוקראינה ומרוסיה הצטרפו לחגיגות חג השבועות בקיבוצים ברחבי הארץ. בתה של פליטה מחרקוב סיפרה, "השירים והריקודים החזירו אותה שנים לאחור"; פליטה אחרת הודתה למארחים: "היו לי צמרמורות, לרגע שכחנו את כל התחושות הרעות מהמלחמה"

חגיגות חג השבועות בקיבוץ עינת בהשתתפות פליטים מאוקראינה ומרוסיה, 3 ביוני 2022. הילה ישעיהו, באדיבות דוברות התנועה הקיבוצית, אתר רשמי
"שכחנו את התחושות הרעות". חג השבועות בקיבוץ גבעת חיים/אתר רשמי, הילה ישעיהו, באדיבות דוברות התנועה הקיבוצית

כ-1,000 פליטים ועולים שהגיעו מאוקראינה ומרוסיה הצטרפו היום (שישי) לחגיגות חג השבועות בקיבוצים ברחבי הארץ.

נדיה, כבת 70, נמלטה מהעיר חרקוב בה היא גרה לאחר מסע רגלי של כ-10 שעות, כמעט בלי ציוד, לכיוון הגבול עם פולין. ביתה, טניה, המתגוררת בארץ בשנים האחרונות, סיפרה שאמה, שעבדה כגננת ליתומים באוקראינה, לא הפסיקה להתרגש ולבכות מריקודי הילדים של הקיבוץ. "השירים והריקודים החזירו אותה שנים לאחור, לתקופה אליה היא מתגעגעת", הוסיפה.

לריסה אזימוב, גם היא נמלטה מאוקראינה בפרוץ המלחמה, תיארה את התרגשותה מהאירוע. "החג מצא חן בעיניי מאוד, הוא מאורגן היטב, היו לי צמרמורות כשהילדים הגיעו כי הם העתיד של ישראל". היא נשאה תפילה שהמלחמה תיגמר, "שהילדים שלנו יזכו גם הם לראות את השלום". היא הודתה למארגני האירוח - התנועה הקיבוצית יחד עם הג'וינט ומשרד הרווחה - ואמרה כי "הנשמה שלנו נרגעה, לרגע שכחנו את כל התחושות הרעות מהמלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully