וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "דרושה רפורמת נשק בשביל הילדים שאיבדנו ואלה שניתן להציל"

עודכן לאחרונה: 3.6.2022 / 7:35

נשיא ארה"ב דרש מהקונגרס האמריקני לחוקק חוקים נוספים שיסייעו להתמודד עם אירועי הטבח ההמוניים שפוקדים את המדינה. "שום דבר לא נעשה אחרי יותר מדי מקרים, הפעם אנו באמת חייבים לעשות משהו", אמר. סמוך להצהרתו אירעו שני מקרי ירי נוספים בחפים מפשע באיווה וויסקונסין

בווידאו: ביידן: ארה"ב מוכנה להשתמש בכוח כדי להגן על טייוואן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הלילה (שישי) הצהרה מיוחדת בה ביקש מהקונגרס האמריקני לחוקק חוקים נוספים שיסייעו להתמודד עם אירועי הטבח ההמוניים שפוקדים לאחרונה את המדינה. "כמה עוד טבח אנחנו מסוגלים להכיל?" אמר בנאומו. דבריו מגיעים ברקע הטבח בטקסס בשבוע שעבר בו נרצחו 19 ילדים ושני מורים ובהמשך למסע ההרג באוקלהומה בו נרצחו ארבעה בני אדם בבית חולים. מאוחר יותר הלילה אירעו שני מקרי ירי נוספים בחפים מפשע באיווה וויסקונסין.

"אנחנו לא יכולים לאכזב שוב את האומה האמריקנית", הוסיף ביידן. "שום דבר לא נעשה אחרי יותר מדי אירועי ירי המוניים והפעם אנחנו באמת חייבים לעשות משהו. דרושה רפורמת נשק בשביל הילדים שאיבדנו ובשביל הילדים שעוד ניתן להציל".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון' 11 במרץ 2022. רויטרס
כמה עוד טבח אנחנו מסוגלים להכיל?". ביידן/רויטרס

ביידן ציין בנאומו שורה של צעדים הנדרשים להתמודדות עם בעיית הנשק במדינה, בינהם: איסור מכירה של רובי תקיפה, העלאת הגיל שבו ניתן לקנות אקדח מ-18 ל-21, הרחבת בדיקות הרקע לרוכשי נשק והסרת ההגנה מפני אחריות משפטית של יצרניות נשק.

כמו כן, הוא התייחס לרפובליקנים בסאנט שלא רצו לנקוט באף פעולה בכל הנוגע לחקיקה בנושא אלימות בנשק. "אלוהים אדירים, העובדה שרוב הרפובליקנים בסנאט לא רוצים שאף אחת מההצעות האלה תידון או תעלה להצבעה - היא בלתי מתקבלת על הדעת", אמר. "אנחנו לא יכולים להכשיל את העם האמריקני שוב".

סמוך להצהרתו של הנשיא, אירעו שני אירועי ירי נוספים ברחבי המדינה, הראשון בוויסקונסין והשני באיווה. בוויסקונסין נורו שני בני אדם במהלך הלוויה בבית קברות. באירוע באיווה נורו למוות שלושה בני אדם בכנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully