וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של ענק: אורי זוהר הובא למנוחות בבית העלמין בירושלים

עודכן לאחרונה: 3.6.2022 / 0:22

מאות בני אדם התאספו מתחת לביתו של זוהר כדי ללוותו בדרכו האחרונה, ומשם המשיך מסע ההלווייה להר המנוחות בירושלים שם הוא ניטמן. זוהר, שהלך הבוקר לעולמו בגיל 86, נחשב לאחת הדמויות המשפיעות בקולנוע ובבידור הישראלי

בווידאו: אורי זוהר מובא למנוחות בבית העלמין בירושלים/צילום: רוני כנפו

מאות בני אדם הגיעו היום (חמישי) לטקס הלווייתו של היוצר והשחקן, הרב אורי זוהר, בירושלים. זוהר, שהלך היום לעולמו בגיל 86, יובא מובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים. לפני כן, התאספו המוני אזרחים וקרובים סמוך לביתו וספדו לו. זוהר נחשב לאחת הדמויות המשפיעות בקולנוע ובבידור הישראלי ועשרות אנשי תרבות ורוח צפויים להשתתף בטקס הלווייתו.

בנו של אורי, דוד זוהר, ספד לו: "היתה לו אהבה עצומה לכל עם ישראל, גם לאנשים שהוא הכיר מפעם. אם יש משהו שחשוב להגיד במעמד הזה זה רק דבר אחד - הוא אהב את כולם וכיבד את כולם".

הרב ברוך שפירא אמר כי "כל ימיו היה בפיו להיות עבד לה' וביקש - אל תזכרו לי את ה-40 השנים הראשונות שלי, אלא את ה-45 השנים האחרונות שלי. עמד מול כל הזרמים והכוחות של העולם, היה חזק בדעתו. הוא נשאר כבחור צעיר עד יום מותו, הוא לא נח ולא שקט".

אורי זוהר. אריק סולטן, מעריב
חלק בלתי נפרד מהישראליות. זוהר/מעריב, אריק סולטן
מסע הלוויה של אורי זוהר, ירושלים, 2 ביוני 2022. ראובן קסטרו
כל ימיו היה בפיו להיות עבד לה'/ראובן קסטרו

הנשיא יצחק הרצוג ספד לו: "הצטערתי לשמוע על לכתו מעמנו של איש התרבות והתורה, הרב אורי זוהר", מסר, "יוצר גדול, ממעצבי הקולנוע הישראלי, שתרם תרומה חשובה לנכסיה התרבותיים והרוחניים של מדינת ישראל לא תשכח".

אורי זוהר. ראובן קסטרו
אורי זוהר/ראובן קסטרו
מסע הלוויה של אורי זוהר, ירושלים, 2 ביוני 2022. ראובן קסטרו
מסע הלוויה של אורי זוהר. היום/ראובן קסטרו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד גם הוא, ואמר כי הוא "התעצב מאוד לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר. אורי היה חלק בלתי נפרד מהישראליות על כל גווניה, צבר שורשי וקוצני עם עולם רוח ענק ולב יהודי פועם. גדול במשחק, גדול בתרבות וגדול בתורה. תלמיד חכם שקירב לבבות בדרכי נועם".

מסע הלוויה של אורי זוהר, ירושלים, 2 ביוני 2022. ראובן קסטרו
מאות מחוץ לביתו של זוהר, היום/ראובן קסטרו
מסע הלוויה של אורי זוהר, ירושלים, 2 ביוני 2022. ראובן קסטרו
"הוא מילא את העולם בהבנה וברוח, אני מזועזע ועצוב כל כך". איתמר זוהר/ראובן קסטרו

בן של זוהר, איתמר, ספד לאביו ואמר: "הוא מילא את העולם בהבנה וברוח, אני מזועזע ועצוב כל כך. זו אבידה גדולה. החושך כל כך גדול ובלתי נסבל. אני מתגעגע אליו ואני שבור, אני מטורף עליו והוא היה החיים שלי, אני חייתי איתו. אני עצוב נורא. הוא לימד אותנו לראות את החרטא האדירה בכל מה שאתם רודפים אחריו כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully