וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאכזב": המלכה אליזבת "נהנתה מחגיגות יובל הפלטינה הבוקר, אך לא תגיע לכנסייה מחר"

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 22:46

ארמון בקינגהאם הודיע כי המלכה, שמציינת 70 שנים על כס המלוכה, החליטה לא להגיע מחר לקתדרלת סנט פול לדרשה מיוחדת בשל תחושת "אי נוחות" בפתיחת אירועי יובל הפלטינה במצעד הצבאי והמטס המסורתיים. עם זאת, הערב תגיע כמתוכנן לאירוע הדלקת משואות בטירת וינדזור

בווידאו: בריטניה חוגגת 70 שנות מלוכה למלכה אליזבת/צילום: רויטרס

המלכה אליזבת השנייה לא תשתתף מחר (שישי) בתפילת ההודיה לכבודה בקתדרלת סנט פול בלונדון, כך הודיע הערב ארמון בקינגהאם. בהצהרה, אמר דובר של הארמון כי "המלכה מאוד נהנתה היום ממצעד יום ההולדת והמטס האווירי", אך חשה "אי נוחות".

"בהתחשב בדרך ובפעילות הנדרשת כדי להשתתף בדרשת ההודיה בקתדרלת סנט פול, הוד מלכותה החלטה לדאבונה שלא תגיע. עם זאת, המלכה מצפה להשתתף באירוע הדלקת המשואות הערב בטירת וינדזור ורוצה להודות לכל מי שהפך את היום הזה לרגע בלתי נשכח". על פי דיווחים, המלכה חשה בעיות תנועתיות במהלך האירועים הבוקר.

בטקס הערב יודלקו 1,500 משואות ברחבי בריטניה, איי התעלה, האי מאן, טריטוריות של בריטניה מעבר לים, ולראשונה, בכל אחת מערי הבירה של מדינות חבר העמים.

מוקדם יותר חגגו עשרות אלפי בריטים בלונדון היום (חמישי) את פתיחת אירועי חגיגות יובל הפלטינה - 70 שנה - לשלטון המלכה אליזבת השנייה. החגיגות של האירוע ההיסטורי החלו היום ויימשכו עד יום שני במסגרת חג לאומי מיוחד.

חגיגות יובל הפלטינה של המלכה אליזבת השנייה. רויטרס
חגיגות יובל הפלטינה של המלכה אליזבת השנייה בלונדון/רויטרס

סוף השבוע החגיגי החל היום ב-10:00 בבוקר שעון מקומי עם מצעד לכבוד המלכה, הידוע בתור "מצעד גייסות הצבא" המסורתי. יותר מ-1,400 חיילים במדי שרד חגיגיים, 250 סוסים ו-400 מוזיקאים התאחדו לצורך תהלוכה שהתקיימה במלואה בפעם הראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה. המשטרה ביצעה כמה מעצרים של אנשים שניסו להיכנס למסלול של הסוסים במרכז לונדון ולהפריע לתהלוכה.

המצעד הסתיים עם מטס חיל האוויר המלכותי המסורתי, שבו צפתה המלכה עם בני משפחת המלוכה ממרפסת ארמון בקינגהאם.

המלכה אליזבת הודתה לכל המעורבים בחגיגות: "תודה לכל מי שהיה מעורב בכינוס הקהילות, המשפחות, השכנים והחברים לציון יובל הפלטינה שלי, בבריטניה וברחבי חבר העמים", אמרה בהצהרה. "אני מקבלת השראה מהרצון הטוב שהופגן כלפי, ומקווה שהימים הבאים יספקו הזדמנות להרהר בכל מה שהשגנו במהלך 70 השנים האחרונות, בעודנו מביטים לעתיד עם ביטחון והתלהבות", הוסיפה המלכה.

החגיגות הן לכבוד יובל הפלטינה, אך גם לציון 69 שנים להכתרתה של אליזבת כמלכה עם מותו של אביה ג'ורג' השישי בפברואר 1952.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חגיגות יובל הפלטינה למלכה אליזבת השנייה, בריטניה. רויטרס
כלבי קורגי לכבוד חגיגות 70 שנה למכלה אליזבת השנייה/רויטרס

פול מקארתני מברך את המלכה

המלכה בת ה-96 עלתה לכס כשהייתה בת 25 ב-6, לאחר מותו של אביה, המלך ג'ורג' השישי. ב-2015 היא נהפכה למונרך הבריטי בעל הכהונה הארוכה ביותר בהיסטוריה ועקפה את הסבתא רבתא שלה, המלכה ויקטוריה, ששלטה 63 שנים ושבעה חודשים. אלה חגיגות היובל הראשונות של המלכה ללא בעלה, הנסיך פיליפ, שהלך לעולמו ב-2021.

על פי סקרים, המלכה כיום פופולארית מתמיד. סקר עדכני הראה השבוע כי שמונה מתוך עשרה בני אדם חושבים טובות על המלכה, ו-75% סבורים כי עשתה עבודה טובה בתור מונרך. ראש ממשלת בריטניה לשעבר, ג'ון מייג'ור, אמר ל-BBC: "איני מסוגל לחשוב על דמות ציבורית אחרת, סלבריטאי אחר או כל נשיא...היו מסוגלים להישאר כה פופולאריים. החיים שלה הוצגו בפני כל - השיאים והמורדות, החלקים הטובים והפחות טובים. המלכה ייצגה את הצד הטוב שלנו במשך יותר מ-70 שנה", הוא אמר.

סגנית שגריר בריטניה בישראל, אליס טרומן, אמרה כי "ההיבט המרכזי של חגיגות היובל בבריטניה וברחבי העולם הוא מעורבות הקהילה המקומית. בחגיגות של השגרירות בישראל, החלטנו לאמץ את הקונספט ולחפש את הדרכים הכי מקוריות לשלב את הקהילה המקומית באירוע. פנינו למחלקת החינוך היסודי של עיריית רמת גן בבקשה לקבל ציורים של ילדים שיוקדשו למלכה ויתלו על גדרות בית השגריר ביום האירוע, וקיבלנו היענות מדהימה ועשרות ציורים.

"התזמורת הקאמרית ניגנה באירוע להיטים פופ בריטים עכשווים בסגנון קלאסי, בדומה לפסקול של הסדרה 'ברידג'טון'. בית הספר לעיצוב במה של סמינר הקיבוצים עיצבו את התפאורה לאירוע".
 

החגיגות בתמונות

רויטרס
אלפים חוגגים עם המלכה אליזבת השנייה את יובל פלטינה. רויטרס, רויטרס
בני משפחת המלוכה בארמון בקינגהאם, 2022/רויטרס, רויטרס
המלכה אליזבת השנייה על מרפסת ארמון בקינגהאם, לונדון, 2 ביוני 2022. רויטרס
המלכה אליזבת השנייה במרפסת ארמון בקינגהאם בלונדון/רויטרס
מתכוננים לחגיגות יובל הפלטינה של המלכה אליזבת השנייה, לונדון. טוויטר, אתר רשמי
הנחות בחנויות לרגל חגיגות יובל הפלטינה של המלכה אליזבת השנייה/אתר רשמי, טוויטר

בשבת, יגיעו כמה מבני המשפחה המלכותית למסלול המרוצים באפסום דאונס למרוץ הסוסים ה-243 המפורסם. המלכה, מגדלת סוסים אדוקה בפני עצמה, הייתה צופה קבועה באירוע והעניקה את הפרסים בסופו.

בערב, ייערך קונצרט פופ "מסיבת הפלטינה בארמון", שבו יופיעו כוכבי רוק בשלוש במות שנבנו במיוחד בחזית הארמון, ובהם להקת קווין ואדם למברט, אליסיה קיז, דעאנה רוס, אלטון ג'ון, רוד סטיוארט ועוד. הקונצרט יועבר בשידור חי ב-BBC. כ-22 אלף איש יזכו להיות נוכחים במופע, כולל 10 אלף שזכו בכרטיסים בהגרלה ציבורית.

ביום ראשון, היום האחרון לחגיגות, נקראו האזרחים לחגוג במסיבות רחוב כחלק מיוזמת "ארוחת הצהריים הגדולה של חגיגות הפלטינה". קהילות יתכנסו ברחבי בריטניה, כולל אירועים מיוחדים בלונדון. אירועים דומים מתוכננים ברחבי העולם, מקנדה וברזיל ועד דרום אפריקה ויפן.

מלכת בריטניה אליזבת השנייה נושאת את נאום המלכה המסורתי בבית הלורדים ב-14 באוקטובר 2019. רויטרס
המלכה אליזבת השנייה בפתיחת מושב הפרלמנט, 2019/רויטרס

החגיגות יינעלו בתערוכת יובל הפלטינה, שבמסגרתה יהיו הופעות אמנותיות ורקדנים, מוזיקאים, אנשי צבא, עובדים חיוניים ומתנדבים שהתאחדו, כדי ליצור רגעים איקוניים משלטונה של המלכה בדרכים יצירתיות ואמנותיות. תלמידי בתי הספר מוזמנים ליצור ציור של התקוות והחלומות שלהם בעבור כדור הארץ ב-70 השנים הבאות.

המלכה אליזבת השנייה עם סוסי הפוני שלה, בייבק נייטינגייל ובייבק קייטי

Queen Elizabeth pictured with her fell ponies, named Bybeck Nightingale (right) and Bybeck Katie.. alphotography.com/Royal Windsor Horse Show v, אתר רשמי
המלכה אליזבת השנייה/אתר רשמי, alphotography.com/Royal Windsor Horse Show v

מרבית בני משפחת המלוכה הבכירים ישתתפו בכמה אירועים בסוף השבוע במרכז לונדון. המלכה שולחת את הדוכס והדוכסית מקיימברידג', ויליאם וקייט, לוויילס. את בתה, הנסיכה אן לסקוטלנד, ואת הרוזן והרוזנת מווסקס, בנה אדוארד ואשתו סופי, לצפון אירלנד. בנוסף אושר הדוכס והדוכסית מסאסקס, נכדה הארי ואשתו מייגן וילדיהם, יטוסו מארצות הברית לבריטניה לחגיגות. עם זאת, הארי ומייגן והנסיך אנדרו לא ישתתפו ככל הנראה בצפייה במטס ממרפסת הארמון. לצד המלכה יהיו ילדיה, צ'רלס, אדוארד ואן, כמו גם הנסיך ויליאם, קייט וילדיהם, וכמה קרובי משפחה נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully