וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל העניק דרגות לבנו של יהונתן אברך, "העיניים של מלחמת יום כיפור", ליד מיטת האב

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 15:33

בטקס מרגש העניק אביב כוכבי דרגות אל"מ ליגר אברך, בנו של הקצין שלא ישן במשך שבוע במהלך מלחמת יום הכיפורים, ותמונתו התפרסמה ברחבי העולם. האב בן ה-82 נלחם במחלה קשה, והמשפחה ביקשה לשתף את האב בטקס. "אשרינו שאלה אנשינו", אמר הרמטכ"ל על אברך האב

יגר אברך מקבל דרגות אלוף משנה מאביב כוכבי, ליד מיטתו של אביב, יהונתן אברך, 1 ביוני 2022. ללא קרדיט, דובר צה"ל
טקס הענקת הדרגות לאל"מ במיל' יגר אברך, 1 ביוני 2022/דובר צה"ל, ללא קרדיט

סא"ל במיל' יהונתן אברך זכה לכינוי "העיניים של המלחמה" לאחר שתמונתו, שבה הוא נראה לאחר שבוע שלא עצם עין במלחמת יום הכיפורים, פורסמה בכל העולם. אתמול (שני) פרסם צה"ל את המשכה של הסאגה המשפחתית: הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי העניק לבנו של יהונתן, יגר, דרגות אל"מ ליד מיטת אביו. זאת בעקבות בקשת המשפחה לשתף את יהונתן, כיום בן 82, בטקס הענקת הדרגות. אברך האב נלחם במחלה קשה, והרמטכ"ל נעתר לבקשה.

יגר הוא קצין שריון המשרת בחיל כבר 27 שנים. "אני ללא מילים, זו מחווה אצילית ואנושית", אמר יגר, "רק בישראל יכול להתרחש מעמד מרגש כזה. לזה אני קורא רעות". יגר סיפר שכאשר הוא חושב על ציונות, הדבר הראשון שעולה בדעתו הוא אביו "שגידל אותנו על אהבת הארץ והמולדת, ולחם במלחמות ישראל.

סא"ל יהונתן אברך, קצין הצנחנים שלא ישן שבוע במלחמת יום הכיפורים וזכה לכינוי "העיניים של המלחמה". רומאנו קניוני, דובר צה"ל
לא עצם עין במשך שבוע. יהונתן אברך במלחמת יום הכיפורים/דובר צה"ל, רומאנו קניוני

הרמטכ"ל אמר כי "זו חובתנו לאנשים שהשקיעו למען המדינה שלנו". הוא הודה ליגר על השירות שלו לציבור ולמדינה "על מדים ובלי מדי". לדבריו, "האנשים שעושים את הצבא שלנו לאחד הצבאות המובילים בעולם, אנשים כמו סבא, שנוכח אתנו כאן. אשרינו שאלה אנשינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully