וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צירוף מקרים מדהים" בסינגפור: קעקוע אוגר מת הציל אסיר מעונש מוות

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 15:56

גבר שנעצר ב-2015 על אחזקת קנאביס ונגזר עליו עונש מוות בתלייה, פגש בכלא את המושיע שלו - אסיר אחר עם קעקוע של אוגר מחמד על האצבע, שהביא לזיכויו

בספטמבר 2015, שני גברים בסינגפור נעצרו לאחר שאחד מהם נתן לחברו תיק פלסטיק ובו שני קילוגרמים של קנאביס. במהלך המשפט, ראג' קומאר אייאצ'אמי, מקבל התיק, טען כי הזמין טבק מרוסס כימית בשם "פרפר" שמחקה את השפעות הקנאביס, אך קיבל במקום זאת את הצמח האמיתי.

השופט דחה את הטיעון וגזר עליו עונש מוות בתלייה. רמאדאס פונוסאמי, האיש השני, נעצר בהגיעו לגבול עם מלזיה, ונגזרו עליו עונש מאסר ו-15 מלקות.

ביום שישי, שבע שנים לאחר המעצר, שני הגברים זוכו על ידי בית המשפט לערעורים בסינגפור. חבל ההצלה של ראג', שהמתין להוצאה להורג, היה קעקוע זעיר שנמצא על אצבע של שותפו לתא בכלא - קעקוע שמציין את תאריך מותו של אוגר המחמד האהוב על האסיר.

אוגר. ShutterStock
האסיר קעקע את "פטריק" האוגר על האבצע/ShutterStock

ב"צירוף מקרים מדהים", לדברי בית המשפט, העדות של ראג', שלפיה קיבל ב-2015 את התיק הלא נכון, אושרה על ידי האסיר מארק קלבאנאן טמילראסאן. הוא וראג' חלקו את ההפסקה בחצר בכל יום במשך חודש ב-2017, לפני שחלקו תא ב-2018.

באחת השיחות בחצר, ראג' סיפר למארק על נסיבות מעצרו, ומארק אמר כי הוא היה באותו מיקום באותו יום כדי לאסוף "גנג'ה" אך קיבל בטעות תיק מלא "פרפר" במקום.

הסיבה שמארק זכר את התאריך המדויק - 21 בספטמבר - היא שזהו התאריך שבו מת אוגר המחמד שלו, פטריק. הוא אמר כי הוא קעקע את המלים "RIP 21.9.15 PAT" על אצבע אמצעית ביד שמאל כמה ימים לאחר מותו.

"מזל"

ב-2020, התביעה טענה כי שני הגברים תכננו את הסיפור, כולל סיבת הקעקוע משום שאחרת זה צירוף מקרים מדהים מדי. אך ביום שישי, הפסיקה בוטלה כשאב בין הדין, סונדארש מנון, אמר כי אסור היה לדחות את הראיות של מארק.

"מארק למעשה סיבך את עצמו בעברה מאוד רצינית ומסר ראיות שהעידו על כך בזמנו, אך הוא לא נחקר או הואשם בעברה. היה לו הרבה מה להפסיד, ושום דבר להרוויח אם היה משקר", הוא אמר.

ראמש טיווארי, עורך דינו של ראג'י, אמר לווייס וורלד ניוז כי העדות של מארק היתה "מזל". "היה הרבה יותר קשה להפוך את גזר הדין של ראג' ללא הראיות האלה", הוא אמר. ראג' שוחרר מהכלא, ורמאדאס קיבל אישור זמני לשהייה בסינגפור, ועליו לעזוב את המדינה שיפוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully