וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: המשטרה סיכלה מזימה לפיגוע ניאו נאצי ורצח המוני

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 17:51

ג'ים הולמגרן, בן ה-25, נעצר בנובמבר 2021, בבית החווה המבודד שלו. בבית מצאה המשטרה נשק רב, תחמושת, חומרים לייצור פצצות וספרות ניאו נאצית ענפה. ביום שישי הכריזו רשויות שבדיה על שורה של אישומים נגדו בגין אחזקת נשק

ניאו נאצי שבדי, שהשתמש באווטאר של הרוצח אנדרס ברינג בריוויק ברשתות החברתיות וכתב על המוסריות שברצח ילדים, נעצר כשברשותו חומרים לייצור פצצות שהיו יכולות לגרום למותם של מאות אנשים, כך חשף אתר וייס שהשיג מסמכי בית המשפט חסויים.

ג'ים הולמגרן, בן ה-25, נעצר ב-4 בנובמבר 2021, בבית החווה הקטן שלו מחוץ לפלשופינג, דרומית לסטוקהולם. ביום שישי האחרון הכריזו רשויות שבדיה על שורה של אישומים נגדו בגין אחזקת נשק ועוד, אך לא בגין טרור - זאת משום שהמטרה שלשמה צבר את הנשק עדיין אינה ברורה.

חומרים לייצור פצצות בביתו של ג'ים הולמגרן, ניאו נאצי שנעצר בשבדיה. Polisen, אתר רשמי
חומרים לייצור פצצות בביתו של ניאו נאצי בשבדיה/אתר רשמי, Polisen

על פי מסמכים של בית המשפט, שהגיעו לידי וייס ניוז, החוקרים גילו בביתו של הולמגרן אקדח, רובי אוויר משודרגים, רכיבים להכנת פצצות וספרות ניאו נאצית. להולמגרן, שממתין כעת למשפט, היו גם, על פי החשד, קשרים עם הקבוצה הניאו נאצית הסקנדינבית, Nordic Resistance Movement .

הקבוצה קיבלה השראה מארגונים ניאו נאציים כמו חטיבת אטומוואפן 'ארגון טרור ניאו נאצי אמריקני, שנוסד ב- 2015 בדרום ארצות הברית והתרחב גם למדינות כמו בריטניה, קנדה וגרמניה. הארגון מזוהה עם מספר מתקפות טרור, מקרי רצח, ופעילות פלילית אחרת.

נשק שנמצא בביתו של ג'ים הולמגרן, ניאו נאצי שנעצר בשבדיה. polisen, אתר רשמי
נשק וחומרים לייצור פצצות שנמצאו בביתו של ניאו נאצי בשבדיה/אתר רשמי, polisen

המשטרה מצאה גם חמישה מסמכים שהולמגרן כתב לגבי תוכניתו - שאותם הם מכנים מניפסט. באחד מהמסמכים נכתב מדוע זה מוסרי שניאו נאצים יהרגו ילדים, כפי שעשה בריוויק ב-2011 כשרצח 77 בני אדם, בעיקר ילדים. במסמך אחר, הולמגרן מתח ביקורת על קבוצות ניאו נאציות על כך שלא התחייבו לבצע רצח המוני כדי לקדם את המטרה.

על פי המסמכים, כשנעצר, הולמגרן היה עדיין בשלב התכנון ולא בחר מטרה למתקפה. בין האפשרויות שעמדו על הפרק: תחנת כול, מפקדת המשטרה בגותנבורג או תלמידי בית ספר.

"אם הפשע היה מושלם, הוא היה רציני ביותר", נכתב בכתב האישום. "ההכנות היו אמורות לגרום לפיצוץ עוצמתי באזור מאוכלס בצפיפות, בבניינים בעלי חשיבות מיוחדת או אזורים שבהם אנשים מתכנסים או שוהים".

נשק שנמצא בביתו של ג'ים הולמגרן, ניאו נאצי שבדי שנעצר ב-2021 וכעת הוגש נגדו כתב אישום. SKARABORG DISTRICT COURT, אתר רשמי
חומרים לייצור פצצות שנמצאו בביתו של ניאו נאצי בשבדיה/אתר רשמי, SKARABORG DISTRICT COURT

צילומים של בית החווה שנכללו בכתב האישום משקפים אווירה שמזכירה את הסרט "מועדון קרב" או מעבדת מת' מאשר בית מגורים. על הרצפה היו זרוקים מחבתות וסירים וציוד מדעי שלדברי המשטרה הולמגרן השתמש בו כדי לייצר פצצות, אקדח, אפוד מגן, נשקי דמה, מחסניות ריקות, סכינים, רובי אוויר וחלקי נשק שהודפסו במדפסת תלת מימד.

להולמגרן לא היה רישיון לנשק בשל קשריו לקבוצה ניאו נאצית וכי תקף אישה במהלך עצרת ניאו נאצית בעבר, על פי התקשורת השבדית.

החוקרים מצאו גם כימיקלים ומדריכים להכנת פצצות בבית. במחסן הסמוך מצאה המשטרה 50 טונה של רכיבים שמהם מייצרים פצצות, והולמגרן אף חיפש את ההנחיות המדויקות ברשת.

המחשב של הולמגרן היה מלא בספרות ניאו נאצית ותיאוריות שחוברו על ידי רוצחים נאצים בעבר, שאת מעשיהם רצה לחקות. המשטרה גם מצאה קסדה עם מצלמת גו פרו ולדבריה, הוא ככל הנראה רצה לצלם את המתקפה שלו בשידור חי, כפי שעשה לפני כשבועיים הרוצח מבאפלו בארצות הברית.

אנדרס ברינג בריוויק, שהרג ביולי האחרון עשרות בני אדם בפיגוע באוסלו 18 בינואר 2022. רויטרס
אנדרס בריוויק, הרוצח מהאי אוטויה ב-2011/רויטרס

הולמגרן חי חיים מבודדים ונראה כי תיכנן "מתקפה של זאב בודד", אך היה פעיל מאוד ברשתות החברתיות ובפורומים. הוא העלה פוסטים עם האווטאר של בריוויק, טד קזינסקי ה"יונבומבר " שפעל לבדו וגרם למות שלושה מהם ולפציעתם של 23. בטלגרם, הוא הוריד, על פי המשטרה, כמה מדריכים לרצח המוני וספרות ניאו נאצית.

בביתו נמצאו חומרים של Nordic Resistance Movement, עלונים ופוסטרים עם שם הארגון והלוגו וכמה ספרים על האידיאולוגיה של הקבוצה. ספר אחד נכתב על ידי מייסד "איירון מארץ'", פורום ניאו נאצי ידוע לשמצה וספר אחר שקורא לניאו נאצים לנקוט באלימות נגד המערכת, שכמה רוצחים ציטטו ממנו בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully