וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: ראש הממשלה הציע לאסור מכירה וקנייה של אקדחים

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 10:48

הממשלה הקנדית מציעה חוק חדש שיקפיא את הבעלות הפרטית על כלי נשק בעלי קנה קצר. החקיקה לא תאסור את הבעלות על אקדחים - אלא תהפוך את רכישתם ללא חוקית

קנדה צריכה להעביר חוק האוסר כליל על רכישה ומכירה של כל האקדחים, אמר ראש הממשלה ג'סטין טרודו השבוע.

הממשלה הקנדית מציעה חוק חדש שיקפיא את הבעלות הפרטית על כלי נשק בעלי קנה קצר. החקיקה לא תאסור את הבעלות על אקדחים - אלא תהפוך את רכישתם ללא חוקית. ההצעה של טרודו מגיעה ימים ספורים לאחר שחמוש בן 18 ירה ב-19 תלמידים ושתי מורות בבית ספר יסודי בטקסס.

החוק, שהוצג בפרלמנט הקנדי ביום שני, יאסור על רכישה, מכירה או יבוא אקדחים בכל מקום ברחבי המדינה. "למעט שימוש בכלי נשק למטרות ספורט או ציד, אין שום סיבה שמישהו בקנדה יזדקק לאקדחים בחיי היומיום שלו", אמר טרודו לכתבים. "אנו רואים שאלימות הנשק עולה, והתפקיד שלנו הוא להמשיך לנקוט בפעולות נגד", הוא אמר.

ניסיון שאפתני

זה הניסיון השאפתני ביותר של ממשלת קנדה לאסור את הגישה לנשק. החוק ידרוש גם עדכון ש מחסניות כך שלא יכילו יותר מחמישה כדורים בכל פעם. בנוסף, החוק יבטל רישיונות לנשק מבעלי נשק שמעורבים באלימות משפחתית או פלילית.

בשונה מארצות הברית, הבעלות על נשק אינה מעוגנת בחוקה בקנדה, אך נשק עדיין פופולארי, בעיקר באזורים הכפריים.

בקנדה כבר חוקקו חוקים קפדניים על בעלות נשק והמדינה עדה לפחות ופחות מקרי ירי מדי שנה. למשל, כל כלי הנשק צריכים להינעל ויש לפרוק אותם מכדורים. מי שרוצה לקנות נשק חייב לעבור בדיקות רקע נרחבות.

בשנים האחרונות יש קריאות בקנדה להדק את החקיקה עוד יותר. באפריל 2020, חמוש שהתחפש לשוטר הרג 22 בני אדם בנובה סקוטיה - מסע הירי הקטלני ביותר בקנדה. בתוך ימים ספורים, טרודו הודיע על איסור מיידי על 1,500 סוגי נשק ורובי סער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully