וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הדיפלומטים בשביתה - לראשונה מזה 20 שנה

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 15:20

רפורמות במגזר הציבורי שמקדם הנשיא מקרון אמורות לשנות את מבנה הקריירה של הדיפלומטים, כולל ביטול מעמד מיוחד. "הרפורמה היא המתקפה האחרונה על המקצוע שלנו, המומחיות שלנו והעתיד שלנו", נכתב בהצהרה שנשלחה על ידי איגודי העובדים

דיפלומטים צרפתים ישבתו ביום חמישי -- לראשונה מזה 20 שנה - במחאה על היעדר ההכרה והרפורמות שאותן מקדם הנשיא עמנואל מקרון, שלדבריהם יפגעו במעמד הגלובלי של צרפת.

הצעד קיבל את התמיכה של 500 עובדי שירות ציבורי במשרד החוץ שפירסמו מאמר דעה, כמו גם של דיפלומטים בכירים ושגרירים ברשת החברתית.

השביתה תצא לפועל בזמן לא טוב מבחינת מקרון כשצרפת מחזיקה בנשיאות האיחוד האירופי עד סוף יוני. מקרון רוצה למלא תפקיד מרכזי בתגובה של האיחוד לפלישה הרוסית לאוקראינה ומחפש תמריצים לחזק את הכהונה שלו.

רפורמות במגזר הציבורי אמורות לשנות את מבנה הקריירה של הדיפלומטים, כולל ביטול מעמד מיוחד לבכירים במשרד החוץ. "הרפורמה של השירות הציבורי הבכיר היא המתקפה האחרונה על המקצוע שלנו, המומחיות שלנו והעתיד שלנו", נכתב בהצהרה שנשלחה על ידי איגודי העובדים.

"הרפורמה מבטאת תשוקה לא ברורה לחתור תחת המשרד שלנו ומסכנת להחליש את יכולת המדינה שלנו לחזות ולהגן על עצמה מפני העולם".

צרפת משמרת את רשת הדיפלומטים השלישית בגודלה בעולם, עם כ-1,800 דיפלומטים ובסך הכל 13,500 עובדי ציבור במשרד החוץ. לדבריהם, הרפורמה היא השיא של שנים שבהם השכר שלהם נפל ב-20% בשל קיצוץ בתקציב. התנאים הוחרפו במגפת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully