וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד יוצא דופן בבריטניה: בימ"ש פירסם זהותו של תורם זרע אוטיסט

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 13:51

השופטת גם אסרה על ג'יימס מקדוגל בן ה-37, שהציע את זרעו ללסביות באינטרנט, ליצור קשר עם ילדים שנולדו הודות לזרע שלו, משום שלא חשף את מצבו בפני הנשים לפני שנכנסו להריון

בית משפט בדרבי שבבריטניה אסר היום (שלישי) על גבר בריטי עם מחלה גנטית בלתי ניתנת לריפוי שפרסם את הזרע שלו לתרומה בקרב לסביות ברשתות החברתיות וכיום יש לו 15 ילדים, ליצור קשר עם הידים באמצעות שימוש בזרע שלו.

על פי גרדיאן, בית משפט לענייני משפחה נקט בצעד יוצא דופן ואישר את פרסום הזהות של ג'יימס מקדוגל, לאחר שקבע כי "ניצל את הרגישות של נשים צעירות ואת התשוקה החזקה שלהן להביא ילדים לעולם".
השופטת נטלי ליבן אמרה כי המטרה בפרסום זהותו של מקדוגל היא ש"נשים יחפשו אותו באינטרנט ויראו את פסק הדין".

ג'יימס מקדוגל. באדיבות המשפחה
סובל מאוטיזם. ג'יימס מקדוגל/באדיבות המשפחה

מקדוגל, בן 37, סובל מתסמונת האיקס השביר (FXS ‏,Fragile X syndrome) - סיבה תורשתית ללקות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי) ולאוטיזם.

מקדוגל פירסם מודעה שמציעה את שירותיו כתורם זרע בדף אינטרנט של לסביות שמחפשות תורמים. לטענתו, בסופו של דבר, 15 ילדים נולדו הודות לזרע שלו, כולם בגילי כמה חודשים עד ארבע. מקדוגל אף ביקש מבית המשפט לקבל אחריות הורית או ליצור קשר עם חלקם.

שלוש אמהות מתנגדות לכל קשר בין מקדוגל לארבעה ילדים שנוצרו מהזרע שלו. כולן לסביות שהיו בקשר בעת ההריון. הרופאים הביעו את חששותיהם לגבי ההתפתחות של אחד הילדים, שבגיל שלוש אינו מדבר והתנהגותו "מאתגרת". מחלקת שירותי הילד בשפילד אף חוקרת טענות כי מקדוגל גרם לחבורות לילד אחר, נאמר בבית המשפט.

"יש לו לב טוב"

משפחתו המאמצת של מקדוגל טענה בבית המשפט כי הוא הציע את שירותיו משום ש"יש לו לב טוב". ג'ון וג'ון מקדוגל הגנו על ג'יימס ואמרו שיש לו אובססיה להיות תורם זרע.

אמו בת ה-73 אמרה למייל אונליין כי בנה "מתקשה" כעת לאחר הפסיקה. "הוא רוצה להיות חלק מהחיים של הילדים, הוא רוצה לראות אותם. יש לו לב טוב והוא יעשה כל בשביל כל מי שצריך עזרה, אך הוא תמים. הוא רק רצה לעזור לאנשים האלה, לעזור לנשים להגשים את החלום ולהיות הורה. הוא לא ביקש כסף על השירות", היא אמרה.

לטענתה, ההאשמות נגדו הן "אכזריות" וכי הוא "קורבן" של בית המשפט. אמו גם סיפרה כי מקדוגל ירש את התסמונת מאמו הביולוגית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"חוסר אחריות בסיסי"

עם זאת, לדברי השופטת, מקדוגל הפגין "חוסר אחריות בסיסי" כשלא חשף את מצבו שמנע ממנו להיות תורם זרע במרפאה מפוקחת. היא גם אמרה שהנשים הפגינו חוסר אחריות כשהשתמשו בזרע של מקדוגל בלי לערוך לפני כן בדיקות ראויות לגבי היסטוריית הבריאות שלו, בשל הנואשות שלהן לילדים.

השופטת דחתה את בקשת האחריות ההורית של מקדוגל ואת הבקשה ליצור קשר עם הילדים, ואישרה את פרסום זהותו: "איני בטוחה שהוא לא יפעל שוב כתורם זרע בעתיד ואיני בטוחה שהוא יחשוף את האמת לגבי מצבו. לכן יש תועלת ספציפית לפרסום זהותו, בתקווה שנשים יחפשו אותו באינטרנט ויראו את הפסיקה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully