וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור הקורונה מעריך: מדיניות הבידודים למאומתים תופסק בחודש יוני

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 14:39

לדבריו של פרופסור סלמן זרקא הגל החמישי ממשיך לדעוך. עוד הוסיף כי במשרד הבריאות שוקלים להפסיק לפרסם את מקדם ההדבקה R החל מהשבוע הבא. זאת, משום שהוא לא מספיק רגיש כי לא כולם צריכים להיבדק. בד בבד, ההצהרה לנוסע הנכנס תופסק ככל הנראה כבר מיולי

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא העריך היום (שלישי) כי מדיניות הבידודים למאומתים בקורונה תופסק בחודש יוני. זאת לדבריו, במידה והתחלואה תישאר כפי שהיא עכשיו, ולא יהיה שום וריאנט אחר שיאיים עלינו. "הגל החמישי ממשיך לדעוך ויש 15-10 מקרי אשפוז ביום", אמר. עוד הוסיף כי ההצהרה לנוסע הנכנס תוספק ככל הנראה כבר מיולי.

מעבר לכך, במשרד הבריאות שוקלים להפסיק לפרסם את מקדם ההדבקה R החל מהשבוע הבא. זאת, משום שהוא לא משקף את המצב מהימנה ואף מטעה. "הוא לא מספיק רגיש כי לא כולם צריכים להיבדק", אמר. "הוא תזזיתי אבל אין לו משמעות. אי אפשר לדבר על מגמות יותר. בגל האומיקרון אין לנו יכולת לשלוט במידת התחלואה וברור לנו שהיא גדולה יותר ממה שאנחנו רואים".

פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא במסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה, 30 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
"הגל החמישי ממשיך לדעוך". זרקא/ראובן קסטרו

בנוגע לחיסון חמישי לנגיף הסביר זרקא כי נערכים למתן בוסטר שכזה לקראת סוף הקיץ - כשתעבור חצי שנה ואף יותר ממתן החיסון הרביעי. כמו כן נערכים בתקופת החודשים ספטמבר-אוקטובר לקראת חיסוני שפעת אותם הציבור יקבל לקראת החורף. "לא קיים חיסון משולב, אבל יצטרכו להחליט האם לתת חיסון של שפעת וקורונה ביחד", אמר.

כמו כן, זרקא הסביר כי במשרד הבריאות מקימים גוף אזרחי שיהיה כפוף לבריאות הציבור ויחליף החל מה-15 ביולי את ההתקשרות עם מרכז המידע והידע של אמ"ן. הוא יאגד וימפה את כל הנתונים מהארץ ומהעולם ובכך למעשה משחררים את הצבא מהאירוע הבריאותי - שינוהל בצורה אזרחית בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully