וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: הפרלמנט החדש התכנס לראשונה - ובחר בנביה ברי ליו"ר

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 12:50

נביה ברי מהמפלגה השיעית מוסלמית, נבחר בפעם השביעית לתפקיד, אף שיש כעת בפרלמנט יותר מתריסר מחוקקים חדשים שהמצע שלהם תמך ברפורמה

הפרלמנט החדש של לבנון התכנס היום (שלישי) לראשונה ובחר את נביה ברי בפעם השביעית לתפקיד יושב הראש - כהונה שנמשכת ארבע שנים. הבחירה בו היתה צפויה, אף שיש כעת בפרלמנט יותר מתריסר מחוקקים חדשים שהמצע שלהם הוא רפורמה.

החקיקה החדשה שתוצג היום מגיעה על רקע משבר כלכלי מהחמורים בהיסטוריה המודרנית של המדינה, שמקורו בשחיתות וניהול לקוי של המעמד השולט שמנהל את לבנון מאז סופה של מלחמת האזרחים ב-1990.

תומכים בפרלמנט החדש בביירות, לבנון, 31 במאי 2022. AP
המונים תומכים במחוקקים החדשים בפרלמנט הלבנוני, ביירות/AP
יו"ר הפרלמנט של לבנון, נביה ברי, במסיבת עיתונאים בביירות, 1 באוקטובר 2020. רויטרס
יו"ר הפרלמנט בפעם השביעית. נביה ברי/רויטרס

הפרלמנט נבחר ב-15 במאי, אך לאור הפילוג העמוק בעם, אין קואליציה שמחזיקה ברוב 128 המושבים. ארגון חיזבאללה ובעלות בריתו הפסידו את הרוב שבו החזיקו מאז 2018, ולמחנה יש כעת 61 מושבים בלבד - ארבעה מושבים פחות מהנדרש לרוב מוחלט.

13 מועמדים עצמאים וכמה מפלגות נוצריות אמרו קודם לכן כי לא יצביעו בעבור ברי, אך הוא נבחר למרות זאת. ברי מוביל את מפלגת אמל השיעית מסולמית והיה המועמד היחיד לתפקיד הדובר, שעל פי הסכם חלוקת השלטון של לבנון, שייך לשיעים.

לפני ההתכנסות, כמה מהמחוקקים העצמאים החדשים נאספו מחוץ לנמל ביירות - שהיה עד לפיצוץ קטלני ב-2020 שבו נהרגו יותר מ-200 איש - ונפגשו עם משפחות של הקורבנות. לאחר שמפגש, הם עשו דרכם לפרלמנט בעוד מאות תומכים שרים "מהפכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully