וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזכירים זמנים שחלפו מזמן": האם קנצלר גרמניה השווה פעילי אקלים לנאצים?

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 23:14

"השתתפתי באירועים שבהם ישבו חמישה אנשים לבושים בדיוק אותו הדבר, כל אחד משנן משנה שלמד בעל פה. זה לא דיון", אמר אולף שולץ שהשתתף בפאנל על הפסקת ייצור חשמל מפחם - והופרע על ידי פעילים. דוברת הקנצלר: "הטענה - אבסורד גמור"

קנצלר גרמניה אולף שולץ הואשם בהשוואה של פעילי אקלים לנאצים, טענה שלפי הדוברת שלו היא "אבסורד גמור", כך דיווחה היום (שני) רשת CNN.

שולץ דיבר ביום שישי בפאנל שנערך במסגרת "יום קתולי" (Katholikentag) בעיר שטוטגרט, כשמפגינים הפריעו לו, ופעיל אחד אף ניסה לעלות לבמה לפני שנחסם על ידי המאבטחים. בנאומו דיבר הקנצלר על ההפסקה ההדרגתית של ייצור חשמל מפחם ועל אובדן המשרות במגזר הכרייה כתוצאה מכך, כשדבריו הופרעו.

"אגיד לכם את האמת: המצגות האלה שבהן אותם אנשים לובשים שחור שוב ושוב מזכירות לי זמנים שתודה לאל, עברו חלפו מזמן", אמר שולץ. "השתתפתי גם באירועים שבהם ישבו חמישה אנשים לבושים בדיוק אותו הדבר, כל אחד משנן משנה שלמד בעל פה, ואז הם עושים את זה שוב ושוב בכל פעם", אמר שולץ. "ולכן אני חושב שזה לא דיון, זאת אינה השתתפות בדיון, אלא ניסיון לתמרן את האירועים למטרות אישיות. אסור לעשות את זה", הוא הוסיף.

האמירות עוררו זעם, וגרמנים רבים סברו שהן מתייחסות למדים השחורים של חיילי ה-SS הנאצים. פעילת האקלים לואיזה ניובאר אף אמרה שהקנצלר "משווה פעילי אקלים לנאצים". "היכן אתחיל? בחצי משפט, הקנצלר של הרפובליקה הפדרלית משווה את המשטר הנאצי למשבר האקלים באופן פרדוקסלי", היא צייצה. "הוא הגדיר את ההגנה על האקלים כאידאולוגיה עם מכנה משותף למשטר הנאצי. ב-2022. אלוהים. זה סקנדל גדול".

קנצלר גרמניה הנכנס מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית אולף שולץ וחברי מפלגתו לפני השבעתו בברלין 24 בנובמבר 2021. רויטרס
התחייב ליעדי אקלים מאתגרים. קנצלר גרמניה אולף שולץ/רויטרס

דוברת של שולץ הכחישה שעשה את ההשוואה וכינתה את ההאשמות "אבסורד גמור". "ההצהרות האלה של הקנצלר מדברות בפני עצמן, ואיני רוצה להגיב עליהן כאן. אך אני יכולה לומר שהשוואה כזאת, היא, כמובן, אבסורד גמור", אמרה דוברת הממשלה הפדרלית כריסטיאן הופמן. "הקנצלר הפך את ההגנה על האקלים לסוגיה בראש סדר העדיפויות בכהונה שלו, והוא, כמובן, תמיד מוכן להתייחס לנושא ולדון בו", היא הוסיפה.

עיתונאי בכנס שאל אותה בתגובה: "'זמנים שחורים' בגרמניה זה ביטוי שמתייחס בדרך כלל לתקופה הנאצית. האם את אומרת ששולץ לא התכוון לכך"? לכך, הופמן השיבה: "לא אמרתי למה התכוון או לא התכוון, רק אמרתי שאיני מגיבה על כך, ושהצהרותיו מדברות בפני עצמן".

ממשלת גרמניה החדשה מתכננת להפסיק בהדרגה את השימוש בפחם עד 2030 - שמונה שנים לפני היעד הקודם, שהציבה הממשלה של הקנצלרית לשעבר אנגלה מרקל. במרץ הממשלה הקדימה גם את המועד למעבר מלא לאנרגיות מתחדשות במגזר החשמל בחמש שנים, ל-2035.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully