וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הכלכלות העשירות בעולם יפסיקו לממן פרויקטי נפט, גז מחוץ להן

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 15:20

ההסכם עשוי להזרים כ-33 מיליארד דולר בשנה מפיתוח דלקי מאובנים למקורות אנרגיה נקייה, על פי הערכות. המדינות החברות בארגון G7 הן יפן, בריטניה, ארצות הברית, קנדה, איטליה, צרפת וגרמניה

הכלכלות הגדולות בעולם החליטו להפסיק לממן פיתוח של דלקי מאובנים מחוץ להן, מסוף השנה הנוכחית. ההסכם עשוי להזרים כ-33 מיליארד דולר בשנה מפיתוח דלקי מאובנים למקורות אנרגיה נקייה, על פי הערכות של אנליסטים.

שרי האנרגיה והסביבה של מדינות ה-G7 הסכימו בפגישה בברלין ביום שישי לסיים את מימון משלמי המסים בעבור פרויקטים של נפט, גז ופחם, מעבר לים. המדינות החברות בארגון הן יפן, בריטניה, ארצות הברית, קנדה, איטליה, צרפת והמדינה המארחת השנה, גרמניה.

פרויקטים שכבר החלו יקבלו כנראה פטור מההתחייבות החדשה. כלומר, "פצצות פחמן" - פרויקטים חדשים של נפט וגז ברחבי העולם שנמצאים כבר בפיתוח - לא יופסקו, ובכך ימנעו כל סיכוי לעמוד ברף העולמי להתחממות הגלובלית של 1.5 מעלות צלזיוס מעל הרמות הפרה תעשייתיות.

שדה נפט, ארצות הברית. AP
פרויקטים שהחלו כבר, יימשכו. שדה נפט בארצות הברית/AP

על פי דיווח גרדיאן, יש כ-200 פרויקטים מסוג זה, 60% מהם כבר בפיתוח והחלו בשאיבה. מרבית המימון לפרויקטים האלה מגיע ככל הנראה ממקורות פרטיים או ציבוריים מחוץ למדינות ה-G7.

ההסכם אינו כולל גם מימון של המגזר הציבורי לפרויקטים מבית של דלקי מאובנים. חלק מהמדינות בארגון עדיין מסבסדות דלקי מאובנים ומספקות הקלות מס משמעותיות לחברות בתחום.

הארגון החליט בשנה שעברה לסיים את מימון הפחם מחוץ למדינות ה-G7 וחלק מהמדינות הסכימו גם להפסיק את המימון לדלקי מאובנים מחוץ להן, אך זאת הפעם הראשונה שכל שבע המדינות הגיעו להסכם מקיף שכולל את כל דלקי המאובנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully