וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה על פינוי חומש: "דין המקום להיות מפונה, על בית המשפט לא להתערב כעת"

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 19:06

המדינה הגישה את תשובתה לבית המשפט העליון בנוגע לפינוי המאחז בשומרון, אך ביקשה ממנו לא להתערב בסוגיה. כחלק מתשובתה הסבירה כי יש לפנות את המאחז, אך לא ציינה תאריך. "המשיבים שוקדים על אכיפת החוק והסדר במקום. בשים לב לרגישות והמורכבות הנלווית"

פינוי חומש. 24 בדצמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
פינוי חומש. דצמבר 2021/דוברות משטרת ישראל

המדינה סבורה כי יש לפנות את מאחז חומש - כך עולה מתשובתה שהוגשה הערב (ראשון) לעתירה שהגישו בעלי קרקעות פלסטינים בדרישה לאכוף את חוק ההתנתקות בהתנחלות המפונה. בעתירה נכתב כי "דין המקום להתפנות", אך עם זאת, נציגי המדינה לא ציינו מועד לכך.

המדינה ביקשה מבית המשפט העליון, אליו הוגשה העתירה, כי לא יתערב בסוגיה. "המשיבים שוקדים על אכיפת החוק והסדר במקום. בשים לב לרגישות והמורכבות הנלווית", נכתב בתשובתה של המדינה.

פינוי ישיבת חומש, 24 בדצמבר 2021. ללא, צילום מסך
פינוי חומש. דצמבר 2021/צילום מסך, ללא

אתמול הובילה תנועת "שלום עכשיו" צעדה של ארגוני שמאל, יחד עם בולדוזר, לעבר המאחז. זאת, על אף צו רידוד שהוציא צה"ל ולא מאפשר הגעה לכיוון המאחז. חלק מהפעילים נעצרו בראש העין, והיתר נעצרו בכיכר קדומים.

הצעדה החלה בראש העין, שם נעצרו שלושה חשודים שלדברי המשטרה התכוונו "להפר את הסדר הציבורי, את חוק ההתנתקות, האוסר על ישראלים להיכנס לצפון השומרון, ולהזיק לרכוש". בין היתר, עוכב לחקירה נהג המשאית שנושאת את הבולדוזר שנשכר לצעדה לחומש ובעליו.

  • עוד באותו נושא:
  • חומש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully