וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות לחימוש מורים בכנס איגוד הרובאים הלאומי בטקסס

עודכן לאחרונה: 28.5.2022 / 11:46

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ורפובליקנים אחרים לעגו בכנס ה-151 של הארגון לניסיונות להגביל נשק. מנגד, היו אלה שקראו לשיתוף פעולה: "לאלה שמשתתפים בכנס מעבר לכביש - אתם לא האויבים שלנו. אנחנו לא האויבים שלכם. אנחנו מושיטים יד פתוחה ולא חמושה"

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ומנהיגים אחרים במפלגה הרפובליקנית דחו ניסיונות לשנות את חוק הנשק ולעגו לדמוקרטים ולפעילים שקראו אתמול (שישי) לשינוי, בכנס איגוד הרובאים הלאומי השנתי ביוסטון בטקסס.

הכנס נערך לאחר שבעיר אובלדה בטקסס נורו למוות ביום שלישי 19 ילדים ושתי מורות בבית ספר יסודי על ידי חמוש בן 18. שעות לפני הכנס, הודו רשויות החוק באובלדה כי חיכו יותר מדי זמן לפני שפרצו לכיתה שבה ירה סלבדור ראמוס בקורבנותיו.

מחאה מול כנס NRA ביוסטון טקסס, 28 במאי 2022

תומכי NRA ביוסטון טקסס, 28 במאי 2022

"החולי התרבותי"

מושל טקסס גרג אבוט, שביטל את נאומו המתוכנן בכנס, שלח נאום מוקלט שבו פטר את הקריאות לרפורמה בחוקי נשק. "זכרו את זה: יש אלפי חוקים בספרים במדינה שמגבילים את הבעלות או השימוש בנשק, החוקים מעולם לא עצרו מטורף מלהוציא לפועל מעשים מרושעים על אנשים תמימים בקהילות שוחרות שלום", הוא אמר.

טראמפ בנאומו קרא לשורה של אמצעים שמשקפים את מה שרפובליקנים אחרים הציעו: בתי ספר עם כניסה אחת, עם מאבטחים חמושים, ודרכי מילוט שמיועדים למקרה של שריפה. הוא גם אמר שצריך לאפשר למורים לשאת נשק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך הכינוס השנתי של איגוד הרובאים הלאומי (NRA) ביוסטון, טקסס, ארה"ב, 27 במאי 2022.. רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך הכנס, אמש/רויטרס

"הדרך היחידה לעצור איש רע עם אקדח היא עם איש טוב עם אקדח", הוא אמר - וחזר על המשפט שהסנאטור טד קרוז מטקסס השתמש כמה שעות קודם לכן. אך טראמפ גם אמר כי תומכי זכויות נשק מייצגים את החוקה בעבור הרפובליקנים, וכי מבחינתו, "אתם הליבה ועמוד השדרה של התנועה שלנו".

קרוז האשים את "החולי התרבותי" של ילדים בלי אבות ומשחקי מחשב במסעות ירי המוניים. מושלת דרום דקוטה קריסטי נואם תקפה את תומכי החקיקה בשימוש בטוח בנשק. "אומר לכם את האמת לגבי האויבים של התיקון השני. הם חונכו בדרכיהם של מרקס ולנין", היא אמרה.

הסנאטור הרפובליקני טד קרוז בעצרת בעיר קאמינג, ג'ורג'יה, לקראת הבחירות לסנאט, 2 בינואר 2021. רויטרס
הסנאטור הרפובליקני טד קרוז מתנגד להגבלות על נשק/רויטרס

מחוץ לאולם הכנסים, התגודדו אלפים במחאה מאורגנת של פעילי פיקוח על נשק "אמהות דורשות פעולה" ו"צעדו למען החיים שלנו", כמו גם איגודי מורים, סניפים של חיי שחורים חשובים והמפלגה הדמוקרטית במחוז האריס.

רבים אמרו כי הם זועמים על קיום הכנס ימים ספורים לאחר הטרגדיה. "אני לא מאמינה שהם עדיין כאן אחרי אובלדה. הם מעליבים את הקורבנות של אלימות נשק כמוני", אמרה אנסטסיה קסטרו בת 20 ל-CNN.

חבר הקונגרס לשעבר בטו אורורק, דמוקרטי שמתנגד לאבוט ומועמד מול בבחירות לאמצע הקדנציה בנובמבר, קרא לחוקים ואיסור על מכירת רובי AR-15.

"לאלה שמשתתפים בכנס מעבר לכביש: אתם לא האויבים שלנו. אנחנו לא האויבים שלכם. אנחנו מושיטים יד פתוחה ולא חמושה, במחווה של שלום וחברות, לברך אתכם להצטרף אלינו כדי להבטיח שה לא יקרה שוב במדינה הזאת", הוא אמר. "אך הזמן להצטרף שלינו הוא כעת. איננו יכולים להמתין לכם יותר. אלה שיהיו הקורבנות של הירי ההמוני הבא, אלא אם כן נפעל, סומכים עלינו כעת. בבקשה הצטרפו אלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully