וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "התאונה" במתקן הסודי באיראן - תקיפה באמצעות מל"ט

עודכן לאחרונה: 28.5.2022 / 0:18

לפי דיווח בניו יורק טיימס, מל"ט כוון למתקן צבאי בו נערכים מחקרים לפיתוח רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים הממוקם ליד טהרן. כתוצאה מהפיצוץ נהרג מהנדס צעיר שעבד במקום ונפצע אדם נוסף. נכון לשעה זו אף אחד לא לקח אחריות על התקיפה, אך לפי הדיווח "הדפוס מתאים לישראל"

בווידאו: תיעוד מזירת החיסול של אבי תכנית הגרעין האיראנית/צילום: רשתות חברתיות ולע''מ, עריכה: אסף דרורי

"תאונת העבודה" שהתרחשה השבוע במפעל בפרצ'ין, שליד טהרן הייתה תוצאה של תקיפה באמצעות מל"ט - כך דווח היום (שישי) בניו יורק טיימס. לפי הדיווח שהתבסס על דבריהם של שלושה איראנים המעורים בפרטי המקרה וגורם רשמי אמריקני, המל"ט כוון למתקן צבאי בו נערכים מחקרים לפיתוח רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים. כתוצאה מהפיצוץ נהרג מהנדס צעיר שעבד במקום ונפצע אדם נוסף.

נכון לשעה זו אף אחד לא לקח אחריות על התקיפה, אך לפי הדיווח ברשת האמריקנית היא "מתאימה לדפוס של תקיפות ישראליות שהיו בעבר על איראן ולבנון". ממשרד ההגנה של איראן נמסר כי הוא רואה בתקרית תקיפה ולא תאונת עבודה. ישראל לא הגיבה לדיווח.

גורם אמריקני מסר כי מל"טים תקפו את המתקן בפרצ'ין - בו פותחו טילים, טכנולוגיות גרעין וטכנולוגיות כטב"מים. אולם, הוא לא סיפק מידע מי עומד מאחורי התקיפה או פרטים נוספים על אודותיה.

המתקן בו התרחשה התאונה באיראן. 27 במאי 2022. רויטרס
"הותקף על ידי מל"טים". המתקן באיראן/רויטרס

אתמול דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה על הרוג ופצוע ב"תאונת עבודה" במפעל בפרצ'ין, שליד טהראן. באיראן אישרו את הדיווח כמה שעות לאחר שהתפרסם. אירוע זה מתרחש ימים ספורים לאחר ההתנקשות בבכיר במשמרות המהפכה בלב טהראן, שלפי פרסום אמריקני ישראל אישרה כי היא האחראית לו.

לפני יומיים פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי ישראל הודיעה לארצות הברית כי היא האחראית להתנקשות בחסן סיאד חודאי, קצין בכיר בצבא האיראני, ביום ראשון השבוע. בעקבות הפרסום מתחו גורמים במערכת הביטחון ביקורת על ההתנהלות האמריקנים, ואמרו כי "פרסום כזה מסכן את ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully