וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינו מצריך כוח ובעל סיכון מופחת: הנשק החדש שבו מצטיידים השוטרים

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 11:15

על אף שנרכשו מאות אקדחי טייזר, המשטרה תתחיל שימוש במכשיר חדש לריסון חשודים, שמצמם את האפשרות לפגיעה וגרימת נזק בלתי הפיך. בנשק החדש, לחיצה על ההדק משגרת כבל סינטטי שיתהדק סביב החשוד וימנע ממנו לזוז. הנשק נבחן במשך תקופה, וכעת הוחלט להרחיב את השימוש בו

שוטר נושא אקדח ברחוב הגיא, ירושלים, 24 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
שוטר בעיר העתיקה בירושלים. אפריל 2021/ראובן קסטרו

כשנה לאחר אישור המפכ"ל קובי שבתאי לרכוש מאות אקדחי טייזר שהועמדו לשימוש השוטרים, במשטרה מצטיידים במכשירי ריסון שאינם מצריכים הפעלת כוח. אישור המפכ"ל לרכישת מאות אקדחי טייזר בסכום של מיליוני שקלים התקבל בשל צורך מבצעי, חרף הבעייתיות המוכרת בכלי זה מחשש לפגיעות בחשודים שנגדם נעשה השימוש במכשיר.

כעת, לאחר בחינה מעמיקה של מכשירי ריסון הקיימים בשוק, המשטרה יוצאת בפיילוט חדש ומצטיידת בעשרות מכשירי ריסון חדשניים, שאינם מצריכים הפעלת כוח ובעלי סיכון מופחת, אם בכלל, לחשודים בעת ביצוע המעצר. מדובר באמצעי ריסון זעיר של חברה אמריקנית המאפשר תפיסת חשודים בצורה טובה ובטוחה יותר.

איך זה עובד? השוטר מחזיק בידו את המכשיר ומכוון אותו לעבר רגליו או ידיו של החשוד, כשלחיצה על ההדק תשגר כבל סינטטי שיתהדק וימנע מהחשוד לנוע בחופשיות. לאחר מכן יוכל השוטר לעצור את החשוד.

לאחר שהמכשיר נבחן במשטרה במשך תקופה ונמצא כמתאים, הוחלט להרחיב את השימוש בו ולהכניס כמה עשרות יחידות לפעילות מבצעית. כיום, השוטרים נעזרים באקדחי טייזר, שבהם מחשמלים במידת הצורך חשודים לשם ביצוע מעצר או להגנה עצמית.

במשטרה מכנים את אקדחי הטייזר כ"אמצעי פחות קטלני", ככאלה שמשפרים את תחושת הביטחון של השוטר ומקטין את הסיכוי לפגיעות גוף חמורות לשוטר ולחשוד. עם זאת, לעיתים רבות שימוש באקדח טייזר עשויה לפגוע במערכת העצבית המוטורית, ועלול לסכן את האדם שנורה, ואף לגרום לנזקים בלתי הפיכים.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
שוטר עוצר צעיר באלימות בפ"ת. סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים, אתר רשמי
מעצר חשוד. ארכיון/אתר רשמי, סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

משטרת ישראל כמו כוחות משטרה במדינות רבות אחרות, ובפרט בארצות הברית סופגת ביקורת על אופן השימוש באקדחים נגד חשודים ואזרחים, ועל התדירות שבה נעשה שימוש במכשיר הטייזר. זאת, בעקבות פציעות קשות שנגרמו לחשודים ואף מספר מקרים שבהם חשודים מתו לאחר שנורו באקדח טייזר.

בישראל, בחודש ספטמבר 2019, במהלך ניסיון להשתלט על חשוד בן 43 מאשדוד שהתפרע בניידת הוא נורה באקדח טייזר ומת לאחר מכן. בית החולים אסותא באשדוד נמסר בזמנו כי ככל הנראה הוא מת מדום לב, זאת על פי בדיקות שבוצעו קודם לפינויו לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully