וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בטקסס: בעלה של אחת המורות הנרצחות מת מהתקף לב

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 21:43

אירמה גרסיה, מורה בכתה ד', בעלה ג'ו הכירו בתיכון והיו להם ארבעה ילדים. "אין לי מלים לתאר כיצד אנחנו מרגישים", האחיין שלה צייץ. "בבקשה התפללו בשביל המשפחה שלנו". במקביל, ביקורת מצד ההורים נשמעה נגד תגובת המשטרה לירי

בווידאו: בבטקסס מתאבלים על מותם של 19 תלמידים ו-2 מורות/צילום: רויטרס

הבעל של אחת המורות שנרצחו ביום שלישי בבית הספר היסודי רוב באובלדה בטקסס מת מהתקף לב יומיים לאחר הירי, שבו נהרגו מורה נוספת ו-19 תלמידים.

בציוץ בטוויטר, בן משפחה אישר את החדשות שג'ו גרסיה, בעלה של אירמה גרסיה מזה 24 שנה, "מת מצער". הם היו נאהבים מאז התיכון, והותירו אחריהם ארבעה ילדים, על פי דאלאס מורנינג ניוז. "אין לי מלים לתאר כיצד אנחנו מרגישים", צייץ ג'ון מרטינז, האחיין של אירמה גרסיה. "בבקשה התפללו בשביל המשפחה שלנו. אלוהים רחם עלינו, זה לא קל".

אירמה גרסיה, מורה בכתה ד' היתה בת 49. היא לימדה בבית הספר 22 שנה, על פי אתר בית הספר. ב-2019 שמה הוצע כמועמדת לפרס טריניטי למצוינותת באוניברסיטת טריניטי.

דף גו פאנד מי הוקם בשביל המשפחה שלה ובשביל הוצאות הלוויה. בדף היא מתוארת כמחנכת ותיקה ואם לארבעה ילדים שהיתה "מתוקה, טובת לב ואוהבת". הדף גייס יותר מ-170 אלף דולר בפחות מ-12 שעות.

"היא הקריבה את עצמה כשהגנה על הילדים בכתה שלה", נכתב בדף. "היא היתה גיבורה. היא היתה אהובה על ידי רבים והם יתגעגעו אליה".

ג'ו ואירמה גרסיה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
ג'ו ואירמה גרסיה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
ג'ו ואירמה גרסיה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
הכירו בתיכון והיו להם ארבעה ילדים/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ביקורת על המשטרה

משפחות באובלדה החלו להכין היום (חמישי) את סידורי הלוויה של 21 הקורבנות, בזזמן שיום היה אמור להיות היום האחרון ללימודים לפני חופשת הקיץ. פרטים חדשים בנוגע לשעת הטרור בתוך בית הספר המשיכו היחשף במהלך היום, כמו גם ביקורת חריפה נגד תגובת המשטרה.

על פי ניו יורק טיימס, הורי תלמידים שנלכדו בתוך הכיתה הפצירו במשטרה להסתער על בית הספר מוקדם יותר. "הם כעסו", אמר דרק סוטלו בן ה-26 ששמע את היריות מהמוסך הסמוך והלך מיד לבית הספר, לעיתון. "פשוט חשבנו לעצמנו, 'מה לעזאזל קורה שם?' האם הם עומדים להיכנס?. האבות אמרו, 'תנו לנו אפודים, ניכנס בעצמנו!'", הוא הוסיף.

תלמידי ומורי בית הספר היסודי שנהרגו בירי, טקסס, ארה"ב, 25 במאי 2022.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, עיבוד תמונה
תמונות חלק מהקורבנות בירי בבית ספר בטקסס/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

הדיווח הראשון על אדם חמוש שמתקרב לבית הספר הגיע ב-11:30 שעון מקומי ביום שלישי. עד שבן ה-18 נהרג על ידי המשטרה אחרי 1 בצהריים, הוא כבר הספיק להרוג 19 תלמידים ושתי מורות. כעת עולה השאלה כיצד המשטרה ומאבטח של בית הספר טיפלה ביורה.

דיווחים מוקדמים טענו כי היורה ושוטר מחוץ לבית הספר פתחו בחילופי אש, אך זה לא קרה, על פי לוח הזמנים שגיבשו גורמים רשמיים ברשויות החוק, אמר מקור המעורה בחקירה. השוטר לא היה מוצב בבית הספר, אלא במכונית סמוכה, ורץ לזירה אחרי ששיחת החירום הראשונה הגיעה.

בדרך לבית הספר, היורה כבר התקרב לבניין והחל לירות בכניסה, על פי לוח הזמנים. בתוך דקות, שני שוטרים נוספים הגיעו לבית הספר. שני אנשי צוות במשטרת אובלדה נכנסו לבניין. החורה באותו שלב נכנס לשתי כיתות סמוכות והחל לירות. שני השוטרים ניסו להיכנס לכתה ונורו, על פי לוח הזמנים. על פי הסברה, מרבית הקורבנות נורו בדקות הראשונות להגעתו של היורה.

היורה המשיך לירות דרך הקיר והדלת בשוטרים מחוץ לכתה. בדקות אלה היורה, סלבדור ראמוס, ירה בילדים ובמורות. יריות מקריות נשמעו עד שהצוות הטקטי הגיע ב-1 בצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully