וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הקצין הבכיר שנהרג בטהראן תיכנן להתנקש בחיי הפילוסוף היהודי ברנאר אנרי לוי

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 15:36

קולונל חסן סייד חודאי הוביל את תוכנית הארגון להתנקש בחייהם של מתנגדי איראן מסביב לעולם, כולל ניסיונות כושלים להרוג דיפלומט ישראלי, גנרל אמריקני והפילוסוף הצרפתי

הקולונל חסן סיאד חודאי, הקציר הבכיר ממשמרות המהפכה שנהרג בטהראן ביום ראשון, הוביל את התוכנית של הארגון להתנקש בחייהם של מתנגדי איראן מסביב לעולם, כולל ניסיונות כושלים להרוג דיפלומט ישראלי, גנרל אמריקני והפילוסוף הצרפתי, ברנר אנרי לוי, כך אמרו מקורות לעיתון וול סטריט ג'ורנל.

חודאי, שנורה למוות מחוץ לביתו במרכז בירת איראן על ידי שני רוכבי אופנוע, תיכנן חטיפות ורציחות בעבור הזרוע של משמרות המהפכה שנקראת יחידת כוח קודס 840, אמרו המקורות. לדבריהם, הוא גייס סוכנים להוציא לפועל את הפעילות ברחבי העולם, כולל בקולומביה ובקפריסין, בעיקר נגד מטרות ישראליות, אך גם נגד אנשים ממדינות אחרות שנתפשים עוינים לאיראן.

הלווית חסן סייד חודיאי, בכיר משמרות המהפכה שחוסל, טהראן, איראן, 24 במאי 2022. רויטרס
הלוויתו של חסן סייד חודאי בטהראן/רויטרס

הקצין הבכיר היה מעורב בניסיון כושל להתנקש בחיי איש עסקים ישראל בקפריסין בסתיו 2021, על פי המקורות. רשויות קפריסין עצרו אזרח אזרבייג'אני בקשר למזימה ומצאו אקדח ברשותו. החשוד הכחיש את ההאשמות ויועמד למשפט, על פי סוכנות הידיעות AP. איראן הכחישה מעורבות בתקרית.

באפריל הודיעה לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט, כח המוסד סיקל ניסיונות של טהראן להוציא צוותים להרוג דיפלומט ישראלי בטורקיה, גנרל אמריקני בגרמניה והפילוסוף הצרפתי. הצבא האמריקני ומשרד החוץ האיראני סירבו להגיב לדיווח. המשלחת של איראן לאו"ם לא הגיבה גם כן.

כשישראל פירסמה את הטענות לגבי ניסיונות התנקשות בעולם של איראן, היא ציטטה וידוי מוקלט של איראני בשם מנסור רזולי, שלדברי ישראל, הודה בתכנון מתקפות על הגנרל האמריקני הדיפלומט הישראלי ואנרי לוי. בסרטון אחר, רזולי הכחיש את ההאשמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully